کد مطلب: 

240086

تربیت و رشد نخبه پروری در پژوهشگاه ICT به کارآفرینی منتهی شده است

رئیس انجمن ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ضمن اشاره به سابقه طولانی پژوهشگاه ICT در به نتیجه رساندن پروژه های کلان و تاثیرگذار، خاطرنشان کرد: تربیت و رشد نخبه پروری در پژوهشگاه ICT به کارآفرینی منتهی شده است.
تربیت و رشد نخبه پروری در پژوهشگاه ICT به کارآفرینی منتهی شده است

به گزارش سیتنا، دکتر مسعود شفیعی در خصوص جایگاه پژوهشگاه ICT در وزارت ارتباطات گفت: این پژوهشگاه سابقه طولانی تحقیق و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و کارنامه خوبی هم از زمان بروز جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس تا کنون انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین به واسطه پروژه هایی که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار خود داشت، موفق به تربیت و رشد نیروهای نخبه و جوان شد که بسیاری از آنها به خودکفایی رسیده و حتی موفق به راه اندازی شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی شدند.

شفیعی اظهار کرد: یکی از ویژگی های مثبت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای کنونی هیات مدیره این پژوهشگاه است که هر یک از آنها در زیرمجموعه های مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به کار بوده و دارای تجربه هستند.

به گفته شفیعی، این ویژگی می تواند به بهبود جایگاه واقعی پروژه های پژوهشی و تبدیل آنها به یک پروژه تماما کاربردی کمک قابل توجهی کند و در این بین عضویت آن در انجمن ICT ایران را هم باید به فال نیک گرفت.

رئیس انجمن ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پایان در قالب پیشنهادی گفت: به نظر می رسد که با توجه به جایگاه پژوهشگاه ICT، این مجموعه بهتر است وارد کارهای ریز و پایین‌دستی نشود بلکه بخش زیادی از کارها را با تقسیم وظیفه و به کمک سایر مجموعه ها به سرانجام برساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-05 13:45

افزودن دیدگاه جدید