کد مطلب: 

239831
رییس هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران:

تشکیل کارگروه‌های صادراتی با حضور سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات در دستور کار قرار گیرد/ صنعت مخابرات ایران نیازمند پایگاه صادراتی دائمی در کشورهای همسایه است/ با حمایت صندوق نوآوری و وزارت ارتباطات، شرکت هلدینگ صادراتی کالاهای مخابراتی تشکیل شود

رییس هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: واگذاری تحقیقات بازار کشورهای هدف و تدوین برنامه‌های استراتژیک در حوزه‌ی صادرات، همچنین حضور نمایندگان تشکل‌ها در جلسات و نشست‌های هیات‌های تجاری خارجی، ایجاد پایگاه صادراتی دائمی در کشورهای همسایه و بازاریابی در کشورهای هدف می‌تواند از جمله پیشنهادها برای تقویت جایگاه شرکت‌های تخصصی حوزه‌ی ICT در سطح داخلی و بین الملل باشد.
تشکیل کارگروه‌های صادراتی با حضور سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات در دستور کار قرار گیرد/ صنعت مخابرات ایران نیازمند پایگاه صادراتی دائمی در کشورهای همسایه است/ با حمایت صندوق نوآوری و وزارت ارتباطات، شرکت هلدینگ صادراتی کالاهای مخابراتی تشکیل شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر داود ادیب در سمینار معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به اعضای سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران، اظهار داشت: اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران از سال گذشته بر نمایشگاه‌های خارج از کشور متمرکز شده است و طبیعتا اعضای اتحادیه نگاهشان بر این است که تعدادی از اعضا بتوانند در حوزه‌ی بین الملل قراردادهایی را منعقد کنند و از آن طریق بتوانیم ارتباطی برای سایر اعضا فراهم کرده و نمایندگانی را در خارج از کشور مستقر کنیم تا بتوانیم پایگاه‌های صادراتی را بنا نهاده تا امور صادراتی همه اعضا را پیش ببریم.

وی ادامه داد: ما شاخص‌های خاصی در صنعت ICT داریم که بعضی از این شاخص‌ها عمومی و بعضی اختصاصی هستند. شاخص سهولت کسب و کار، شاخص اخذ مجوز، شاخص اشتغال، شاخص ثبت اموال، شاخص سهولت اخذ اعتبارات بانکی، حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران، شاخص مالیات، تجارت فرامرزی، شاخص اجرای قراردادها و شاخص اعلام ورشکستگی از جمله شاخص‌های سهولت انجام کسب و کار است که به تایید بانک جهانی رسیده است و باید مورد توجه ما نیز قرار گیرد.

وی افزود: ما می‌توانیم برای پیشبرد امور در حوزه‌ی بین الملل و داخل کشور این شاخص‌ها را ارزیابی کرده و متوجه شویم کدام کشورها برای حضور کسب و کارهای نو مناسب‌ترند تا بتوانیم در آن کشورها به صورت عملیاتی ورود کنیم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم بر بررسی فضای کسب‌وکار در کشورهای مختلف استوار است که از سال 2004 در دستور کار بانک جهانی قرار گرفته است که تمام کشورها این شاخص‌ها را ارزیابی می‌کنند و نمایندگان بانک جهانی هم بر اساس این شاخص‌ها، گزارشاتی را ارائه می‌دهند.

ادیب ادامه داد: بر اساس ارزیابی شاخص اخذ مجوز برای ایجاد یک شرکت تجاری، ایران در سال 1388 در میان 181 کشور جهان در رتبه‌ی 165 قرار داشته است که در واقع بدترین رتبه در بین سایر شاخص‌ها بوده است و در سال 1398 و در میان 190 کشور به رتبه 86 رسیده است که بهبود قابل توجهی را شاهد بوده است.

ادیب خاطرنشان کرد: ایران در شاخص اشتغال در سال 1388 در رتبه 147 قرار داشته و در سال 1398 بین 190 کشور به رتبه‌ی 108 رسیده است. در شاخص ثبت اموال در سال 1388 از میان 181 کشور در رتبه‌ی 137 قرار داشتیم که در سال 1398 در رتبه‌ی 90 قرار گرفتیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از شاخص‌های دیگر طی 10 سال گذشته با نزول مواجه بودیم که دلیل آن مرتبط با سازمان‌های دولتی از جمله سازمان های بیمه، مالیاتی و تامین اجتماعی بوده اند.

دکتر ادیب اظهار داشت: نقش صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شاخص‌هایی که ایران با رشد مواجه بوده است قابل توجه است.

ادیب خاطر نشان کرد: در راستای توسعه‌ی همکاری‌های بیشتر اتحادیه پیشنهاد می‌شود از موازی کاری در کانال های تصمیم گیر صادرات جلوگیری شود و تشکیل کارگروه های صادراتی با حضور اتحادیه و سندیکا به عنوان اصلی‌ترین تشکل‌های تخصصی ICT در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: واگذاری تحقیقات بازار کشورهای هدف و تدوین برنامه‌های استراتژیک در حوزه‌ی صادرات، همچنین حضور نمایندگان تشکل‌ها در جلسات و نشست‌های هیات‌های تجاری خارجی، ایجاد پایگاه صادراتی دائمی در کشورهای همسایه و بازاریابی در کشورهای هدف می‌تواند از جمله پیشنهادها برای تقویت جایگاه شرکت‌های تخصصی حوزه‌ی ICT در سطح داخلی و بین الملل باشد.

رییس هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: پیشنهاد می‌شود با محوریت اتحادیه و سندیکای صنعت مخابرات، تشکیل یک شرکت هلدینگ صادراتی با حمایت صندوق نوآوری و وزارت ارتباطات در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-01 14:17

افزودن دیدگاه جدید