کد مطلب: 

239828
دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران:

حمایت‌های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی‌های شرکت‌ها قابل تقدیر است/ زمینه‌ی تسهیل قرارداد شرکت‌های عضو سندیکا با کارفرمایان دولتی و اپراتورها فراهم شود/ ارائه‌ی تسهیلات صندوق نوآوری به تولیدکنندگان صنعت مخابرات، زمینه‌ساز توسعه‌ی بازار است

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: حمایت‌های صندوق برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها و معرفی محصولات و توانمندی‌های شرکت‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد تا مشتری‌ها در جریان قابلیت‌های تولیدکنندگان قرار گیرند اما صندوق می‌تواند در امور تامین مالی نیز وارد شود تا بسیاری از مشکلات مرتفع گردد.
حمایت‌های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی‌های شرکت‌ها قابل تقدیر است/ زمینه‌ی تسهیل قرارداد شرکت‌های عضو سندیکا با کارفرمایان دولتی و اپراتورها فراهم شود/ ارائه‌ی تسهیلات صندوق نوآوری به تولیدکنندگان صنعت مخابرات، زمینه‌ساز توسعه‌ی بازار است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس فرامرز رستگار در سمینار معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به اعضای سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران، اظهار داشت: در این سمینار فرصتی مهیا شد تا هم نسبت به معرفی سندیکا اقدام شود و هم حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان عضو سندیکا که البته پیش از این هم شفاف اطلاع رسانی شده بود، بار دیگر معرفی شود.

وی ادامه داد: سندیکای صنعت مخابرات ایران بالغ بر 150 شرکت عضو دارد که تقریبا همه‌ی آنها فعال هستند و نیمی از این شرکت‌ها هم تولیدی و کارخانه‌ای هستند و طبیعتا به دلیل فعالیت در حوزه‌ی سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند و ICT، شرکت‌های نرم‌افزاری هم در کنارشان حضور دارند و نیمی دیگر از شرکت‌ها هم ارائه‌دهنده‌ی خدمات فنی مهندسی، مشاوره‌ای، اجرایی و نگهداری هستند.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌های عضو سندیکا دانش بنیان هستند، ولی تنها 45 شرکت گواهی دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مجموعه‌ی شرکت‌های عضو سندیکا در اصل شرکت‌های زنجیره‌ی تامین در حوزه‌ی مخابرات هستند. ما در سندیکا، شرکت‌های اپراتوری و مصرف کننده‌های نهایی را به عنوان عضو نداریم، ولی شرکت‌های ما در زنجیره‌ی تامین، از خدمات مهندسی تا تامین تجهیزات، اجرا و نگهداری فعال هستند.

وی افزود: معمولا اقدامات شرکت‌های صنعتی بر حسب نگاه به بازار و مصرف است و این شرکت‌ها برای اثبات توانمندی شان امور مرتبط با تحقیق و توسعه، نمونه سازی و طرح‌های پایلوت را به صورت رایگان انجام می‌دهند، به این امید که کسب و کار رونق گیرد و مشتری برای محصول و خدمات خود داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر این بخش در کشور ما دچار مشکل است.

به گزارش سیتنا، رستگار ادامه داد: کارفرمایان از منابع مالی قوی برخوردار نیستند و کارهایشان را بر اساس بودجه و اعتبار انجام نمی‌دهند و می‌توان گفت تقریبا ادامه‌ی کار را به نوعی رایگان انجام می‌دهند و حتی در زمان تسویه نیز باید تخفیف لحاظ کنند.

وی افزود: حمایت‌های صندوق برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها و معرفی محصولات و توانمندی‌های شرکت‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد تا مشتری‌ها در جریان قابلیت‌های تولیدکنندگان قرار گیرند اما صندوق می‌تواند در امور تامین مالی نیز وارد شود تا بسیاری از مشکلات مرتفع گردد.

رستگار خاطرنشان کرد: در این بازار که B2B است و مشتریان ما، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شبه‌دولتی هستند و حتی روال معمول اپراتورها، خرید خارج از طریق گشایش اعتبار است، ورود صندوق می‌تواند کار را آسانتر کند.

وی تاکید کرد: روز گذشته در وزارت ارتباطات بحث حمایت دولت از پروژه‌ی زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل بود. بانک مرکزی و پست بانک مبالغی را برای ارائه‌ی تسهیلات به منظور توسعه‌ی بازار گوشی ایرانی اختصاص دادند. اپراتورها هم پای کار آمدند تا به طریقی بازاری برای تولیدات گوشی‌های داخلی ایجاد شود، که این باعث شد که علاوه بر یک شرکت تولید تولیدکننده‌ی گوشی، سه شرکت دیگر هم برای تولید گوشی اعلام امادگی کنند.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، در پایان گفت: خواهش بنده این است که صندوق بتواند در موارد مشابه اینچنینی برای تولید تجهیزات همکاری کند؛ چرا که این کار نتایج درخشانی را رقم می‌زند، به علاوه اینکه، این کار اقدامی تضمین شده است و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید حتما بازخواهد گشت، چون قابلیت‌ها در این بخش به همه اثبات شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-01 13:11

افزودن دیدگاه جدید