کد مطلب: 

239780
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی ویدئویی با سیتنا:

کنفرانس IKT 2019 در گسترش ارتباط هدفمند صنعت ICT و مراکز تحقیقاتی تاثیرگذار است/ در شرایط تحریم، اتکای هرچه بیشتر به توانمندی‌های دانشی در داخل کشور ضروری است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش IKT 2019، می‌تواند نقش بسزایی در گسترش ارتباط هدفمند صنعت ICT و مراکز تحقیقاتی ایفا کند؛ به ویژه آنکه در شرایط تحریم هستیم و اتکای هرچه بیشتر به توانمندی‌های دانشی در داخل کشور ضرورت دارد و مفاهمه‌ی بین صنعتگران نیز ضروری است.
کنفرانس IKT 2019 در گسترش ارتباط هدفمند صنعت ICT و مراکز تحقیقاتی تاثیرگذار است/ در شرایط تحریم، اتکای هرچه بیشتر به توانمندی‌های دانشی در داخل کشور ضروری است

دکتر وحید یزدانیان در گفتگوی ویدئویی با سیتنا پیرامون دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش و نقش کاربردی آن، گفت: دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش IKT 2019 به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است. این کنفرانس موضوعات متعدد، مهم و کلیدی حوزه‌ی ارتباطات را پوشش می‌دهد و با استقبال گسترده‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مواجه شده است.

وی، ادامه داد: موضوعاتی مانند رایانش ابری، داده‌های عظیم، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی مواردی است که به عنوان محورهای کنفرانس مورد توجه قرار گرفته است. تنوع مقالات واصله زیاد است و از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های مختلف برای برگزاری این کنفرانس مشارکت علمی داشتند.

یزدانیان، اظهار کرد: در کنار کنفرانس IKT 2019، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های فعال حوزه‌ی ICT برپا شده است که محصول تلاشگران در داخل کشور است و منجر به محصولات دانش بنیان و کلیدی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است. از روز گذشته کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوعات کلیدی حوزه‌ی ICT برگزار شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بر این باوریم که کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش IKT 2019، می‌تواند نقش بسزایی در گسترش ارتباط هدفمند صنعت ICT و مراکز تحقیقاتی ایفا کند؛ به ویژه آنکه در شرایط تحریم هستیم و اتکای هرچه بیشتر به توانمندی‌های دانشی در داخل کشور ضرورت دارد و مفاهمه‌ی بین صنعتگران نیز ضروری است و این مفاهمه زمانی محقق می‌شود که زمینه‌ها و بسترهای لازم فراهم شود. 

یزدانیان، خاطرنشان کرد: کنفرانس‌های اینچنینی زمینه را برای این مفاهمه‌ها فراهم می‌کند. از یک سو، صنعتگران ما با حضورشان در این کنفرانس‌ها از سطح دانش محققان آگاهی پیدا می‌کنند، همچنین پنل‌ها و میزهای گفت‌وگو نیز در این کنفرانس در نظر گرفته شده است و امکان ارائه‌ی نیازهای این صنعت مدنظر است، از سوی دیگر دانشگاه‌های ما از این طریق می‌توانند با نیازهای واقعی صنعت آشنا شوند و جهت گیری‌های تحقیقاتی در بخش ICT را متوجه نیاز بخش صنعت کنند و امیدواریم دستاورد این کنفرانس موجب نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر صنعت پویای ICT و بخش دانشگاهی ما باشد.

مشروح گفت‌وگوی ویدئویی سیتنا با دکتر یزدانیان را ببینید:

خبرنگار: زهرا طاهری
فیلمبردار: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-31 16:18

افزودن دیدگاه جدید