کد مطلب: 

239632
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

سرعت توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان، پرشتاب است/ باید حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه یابد/ برخی از قوانین موجود پاسخگوی نیاز شرکت‌های دانش بنیان نیست/ با تصویب‌نامه یا لوایح جدید مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش بنیان را برطرف می‌کنیم

معاون پارلمانی رییس جمهوری، گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش بنیان جمع آوری می‌شود تا در بخش‌های مربوط به دولت با تصویب‌نامه یا لوایح جدید اقدام کنیم.
سرعت توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان، پرشتاب است/ باید حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه یابد/ برخی از قوانین موجود پاسخگوی نیاز شرکت‌های دانش بنیان نیست/ با تصویب‌نامه یا لوایح جدید مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش بنیان را برطرف می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، حسینعلی امیری در بازدید صبح امروز یکشنبه از کارخانه نوآوری آزادی، سرعت توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان را برخوردار از شتابی خوب دانست و گفت: این شرکت‌های فناور با فعالیت خود رفاه و صرفه جویی در زمان و هزینه را به جامعه هدیه می‌دهند. در کارخانه نوآوری آزادی نیز تعداد قابل توجهی از جوانان تحصیلکرده با انگیزه و علاقه برای پیشرفت کشور در حال تلاش هستند که قابل تقدیر است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشند. در برخی از بخش‌هایی که این شرکت‌ها فعال هستند خلا‌های قانونی و نبود بستر حقوقی وجود دارد که باید رفع شود. از سویی چون شتاب فعالیت آنها بالا است پس برخی از قوانین موجود پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

امیری همچنین بیان کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات حقوقی این شرکت‌ها جمع آوری می‌شود تا در بخش‌های مربوط به دولت با تصویب‌نامه یا لوایح جدید اقدام کنیم. همچنین در بخش‌هایی که نیاز است به روز رسانی قوانین انجام شود.

به گفته وی، راه اندازی این کارخانه نوآوری اقدامی ارزشمند برای توسعه، رونق تولید، اشتغالزایی و ارتقای سطح معیشت مردم است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

بر اساس این گزارش، کارخانه نوآوری آزادی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی، تقویت اقتصاد دانش بنیان و افزایش سرمایه گذاری در حوزه نوآوری راه اندازی شده است. این کارخانه پیش از این کارخانه‌ای متروک بود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاس،ت جمهوری بازسازی و توسط بخش خصوصی محلی برای تمرکز زیست بوم نوآوری شده است.

کارخانه نوآوری آزادی دارای 10 سوله و یک بخش مرکزی با عنوان ساختمان U است؛ در این سوله‌ها فعالیت‌های استارتاپی در حوزه هایی مانند گردشگری و توریسم، معماری و زندگی شهری، نانو داروها، هوش مصنوعی (اینترنت اشیا)، بیوتیک، نوآوری بیمه‌ای و مالی، تولید محتوا و سلامت الکترونیک انجام می شود. تیم‌های استارتاپی از امکانات این شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری برای رشد خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-29 13:20

افزودن دیدگاه جدید