کد مطلب: 

238993
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با سیتنا:

نمایشگاه تلکام از حالت کارناوال به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شد/ "کیفیت" جایگزین تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه تلکام شد/ در تلکام، فرصت مناسبی برای معرفی محصولات تولید داخل فراهم شد/ حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از این نمایشگاه حمایت خواهد کرد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از این نمایشگاه حمایت خواهد کرد و با توجه به مدلی که امسال ارائه شد، از هم اکنون با سندیکای صنعت مخابرات ایران برای نمایشگاه سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد که نمایشگاه بعدی کامل‌تر و با قابلیت‌های بیشتر برگزار شود.
نمایشگاه تلکام از حالت کارناوال به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شد/ "کیفیت" جایگزین تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه تلکام شد/ در تلکام، فرصت مناسبی برای معرفی محصولات تولید داخل فراهم شد/ حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از این نمایشگاه حمایت خواهد کرد

مهندس حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در روزهای دوم و سوم برگزاری نمایشگاه تلکام پلاس 98 از شرکت‌های تولیدی و اپراتورهای صنعت مخابرات حاضر در نمایشگاه بازدید کرد، طی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی نمایشگاه تلکام امسال با رویکرد جدید، گفت: با توجه به وقفه‌ای که در برگزاری نمایشگاه تلکام امسال افتاد و نمایشگاه از تقویم هر ساله به زمان فعلی منتقل شد، هدف این بود که نمایشگاه در حوزه‌های تخصصی متمرکز شود و به خصوص توان تولید داخل بیشتر به نمایش درآید.

وی ادامه داد: در واقع قرار شد نمایشگاه تلکام به محلی برای گفت‌وگو بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات صنعت مخابرات یعنی اپراتورها تبدیل شود و از حالتی که شبیه کارناوال شده بود به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شود.

فلاح گفت: در دوره‌های گذشته، هدف اصلی تلکام که نمایش توان داخل در تولید و راه‌حل‌های مختلف برای حوزه‌ی ارتباطات است، مغفول می‌ماند که با کمک سندیکای صنعت مخابرات امسال محقق شد که باید از سندیکا تشکر کنم که بسیار در این حوزه کار کردند و علی رغم تغییر زمان نمایشگاه و اینکه برنامه‌هایشان بهم ریخت، اما با تلاش موفق شدند نمایشگاه را برگزار کنند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تفاوت نمایشگاه تلکام امسال با دوره‌های گذشته این است که هم بازدیدکنندگان بر حوزه‌ی متخصصان و علاقه‌مندان حوزه‌ی ارتباطات متمرکز شده است و هم فرصت خوبی برای معرفی محصولات تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.

وی افزود: امسال 68 محصول داخلی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری رونمایی شد که این نوید خوبی است که تحریم‌های سخت و ظالمانه فرصت خوبی برای تولید داخل که مورد بی مهری قرار گرفته بود، فراهم کرد. در نمایشگاه امسال میزهای گفت‌وگو طراحی شد که ابتکار جدیدی است و می‌تواند منجر به استفاده بیشتر از توان تولید داخل شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، تاکید کرد: انصافا تولیدکنندگان داخلی صنعت مخابرات، محصولات باکیفیتی ارائه کرده‌اند و ارزیابی بنده این است که در سبد محصولات داخلی ارائه شده، اصل رقابت پذیری هم وجود دارد و بعضا یک محصول توسط چندین شرکت عرضه شده است که قطعا برای اپراتورها جذاب است که بتوانند محصول رقابت پذیری را وارد شبکه کنند.

وی ادامه داد: امسال شاهد نمایشگاه کاملا بهتری بودیم که اگرچه تعداد بازدیدکنندگانش کاهش یافته ولی کیفیت بازدیدکنندگان بهتر شده است. صنعت ارتباطات صنعتی تخصصی است و این نمایشگاه باید رسالتش محلی برای عرضه‌ی توانمندی‌های این صنعت باشد. حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از این نمایشگاه حمایت خواهد کرد و با توجه به مدلی که امسال ارائه شد، از هم اکنون با سندیکا برای نمایشگاه سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد که نمایشگاه بعدی کامل‌تر و با قابلیت‌های بیشتر برگزار شود.

فلاح در پایان تاکید کرد: وزیر ارتباطات هم به شدت حامی این موضوع هستند و به صورت مشخص حمایت از تولید داخل را به ما تلکیف کردند.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس و فیلمبردار: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-19 17:44

افزودن دیدگاه جدید