کد مطلب: 

238924

کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال رونق می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف توسعه سلامت الکترونیک در کشور امضا شد.
کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال رونق می‌گیرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به امضای مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدرضا شانه‌ساز رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

محمدی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست در این مراسم، گفت: توسعه سلامت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه‌گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده کنیم.

به گفته محمدی، در این حوزه چالش‌هایی مانند تنظیم‌گری، اخذ مجوزها، رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در این زمینه‌ها به ما کمک کند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: باید نگاه به این حوزه توسعه‌ای باشد. باید تلاش کنیم برای ایجاد شفافیت و افزایش سرعت اقدامات درمانی در حوزه سلامت از فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی استفاده کنیم.

محمدی همچنین بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی و فضاهای شتاب‌دهی در حوزه سلامت دیجیتال به همکاری همه بخش‌ها و حوزه‌‌های مرتبط با این فناوری احتیاج دارد.

ظرفیت بالای کشور برای توسعه سلامت الکترونیک

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست، با اشاره به ضرورت توجه به بیماران صعب‌العلاج، گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج اجرایی‌سازی طرح توسعه سلامت الکترونیک، کمک به بیماران صعب‌العلاج است. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به تسهیل اقدامات درمانی این بیماران کمک می‌کند.

به گفته قانعی، اجرای این طرح از تجویز نسخه‌های بی‌جهت و بی حد و مرز هم پیشگیری می‌کند. فقط باید تلاش کنیم مفاد این تفاهم‌نامه به شکلی دایمی و درست اجرایی شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه پزشکی و آی‌تی در کشور وجود دارد که این ظرفیت‌ها می‌تواند به اجرای درست این طرح در کشور کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-18 13:57

افزودن دیدگاه جدید