کد مطلب: 

238755

نشست علمی لزوم توجه به تدوین قوانین و ساختار فناوری‌های نوظهور برای توسعه‌ی نسل چهارم فضا (+تصاویر)

نشست علمی نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا در حالی برگزار گردید که بر لزوم تدوین قوانین و ساختار برای فناوری های نوظهور در توسعه نسل چهارم فضا تاکید شد.
لزوم توجه به تدوین قوانین و ساختار فناوری‌های نوظهور برای توسعه‌ی نسل چهارم فضا (+تصاویر)

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا یاری رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا در پژوهشگاه ICT در نشست علمی نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا که صبح امروز (۲۴ آذر) در محل این پژوهشگاه برگزار شد، بر اهمیت نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در صنعت فضایی تاکید و اظهار کرد: انقلاب صنعتی چهارم با بروز فناوری های نوین، مدل جدیدی از کسب و کار را ارائه می کند و این مساله هم اکنون در یک بررسی مطالعاتی در اروپا با چند فاز مختلف، به نتایجی هم رسیده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر رشد تکنولوژی از نسل اول فضا تا کنون که به نسل چهارم رسیده، فراز و نشیب زیادی داشته و خوشبختانه داده ها و اطلاعات جمع آوری شده در اروپا برای انجام نمونه های مطالعاتی، باز و قابل دسترسی است.

یاری افزود: بر این اساس فناوری های توسعه یافته در فضا بر روی زمین و فناوری هایی که بر روی زمین توسعه یافته و در فضا قابل استفاده است، می توانند محتوای حوزه نسل چهارم فضا را تغییر دهند.

مدیر همایش علمی نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا اظهار کرد: از این رو بررسی فناوری های نوظهور در این عرصه، نیاز به بستر تحقیقاتی پیرامون دانش کلان داده ها، اینترنت اشیا و حتی هوش مصنوعی دارد.

به گفته یاری، همایش نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا قصد دارد به پاسخ این سوال مبنی بر اینکه چگونه می تواند از همه امکانات دریافت شده از فضا، اپلیکیشن های کاربردی و تجاری در این عرصه ایجاد کند، دست یابد. چرا که محتواهای کاربردی، مانند روال سابق به صورت خام نبوده و می توان از آن برای تولید دانش جدید استفاده کرد.

تصاویر سیتنا از این مراسم را ببینید:

عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-15 14:28

افزودن دیدگاه جدید