کد مطلب: 

238374
شهردار تهران در حاشیه‌ی سومین همایش تهران هوشمند:

لایحه‌ی ایجاد فضای مناسب برای استارتاپ‌ها را به شورا می‌بریم/ به دنبال اشتراک‌گذاری بیگ‌دیتا برای استفاده‌ی استارتاپ‌ها هستیم/ اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان از فیبر‌های نوری ما استفاده می‌کنند/ تلاش می‌کنیم تا شرکت "بیدود" را به عرصه‌ی سرویس‌رسانی برگردانیم

شهردار تهران از ارائه‌ی لایحه ایجاد فضای مناسب برای استارت آپ‌ها به شورای شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
لایحه‌ی ایجاد فضای مناسب برای استارت‌آپ‌ها را به شورا می‌بریم/ به دنبال اشتراک‌گذاری بیگ‌دیتا برای استفاده‌ی استارتاپ‌ها هستیم/ اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان از فیبر‌های نوری ما استفاده می‌کنند/ تلاش می‌کنیم تا شرکت "بیدود" را به عرصه‌ی سرویس‌رسانی برگردانیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، پیروز حناچی در حاشیه‌ی مراسم افتتاح «سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند»، با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که ما هر لحظه سرویس و خدمت جدیدی توسط استارتاپ‌ها در زمینه شهر هوشمند داریم، گفت: در دوره جدید نیز تلاش می‌کنیم تا شهرداری به عنوان یک شتاب دهنده‌ی اصلی فضایی را برای استارتاپ‌ها فراهم کند تا ارایه‌ی این خدمات توسط بخش خصوصی و نیرو‌های جوان تسهیل شود؛ این سرویس‌ها شرایط خدمت‌رسانی بهتری برای مردم ایجاد می‌کنند و از سفر‌های غیرضروری شهری می‌کاهند.

شهردار تهران تاکید کرد: به زودی لایحه‌ای نیز تقدیم شورای‌شهر می‌شود تا خدمت به استارتاپ‌ها تسهیل شود.

وی درباره‌ی موانع به اشتراک‌گذاری بیگ‌دیتا (اطلاعات کلان) میان سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف نیز عنوان کرد: انتقال داده‌ها در همه‌ی کشور‌ها در ابتدا با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود؛ اما بعد که سرویس‌های مبتنی بر آن‌ها راه افتاد همگان درمی‌یابند که این امر به خدمت‌رسانی بیشتر منتهی می‌شود.

حناچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام تلاش ما بر این است که این داده‌ها را بیشتر در اختیار استارتاپ‌ها بگذاریم. مهم این است که اتفاقا در حال حاضر بسیاری از این داده‌ها از طریق همین استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

حناچی همچنین درباره اینترنت پرسرعت فیبرنوری که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد، گفت: اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه از فیبر‌های نوری ما استفاده می‌کنند و هیچ منعی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: وقتی سرویس‌های شهری از طریق تلفن همراه دریافت شود بسیاری از سفر‌های بی‌مورد درون‌شهری حذف می‌شود و دیگر لازم نیست برای بسیاری از کار‌های جزیی در سطح شهر تردد کنیم. مطمئنا یکی از تأثیرات این قبیل سرویس‌ها کاهش سفر‌های درون‌شهری است.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال قطع همکاری شهرداری با شرکت بیدود، تاکید کرد: هیچ قطع همکاری‌ای با شرکت بیدود اتفاق نیفتاده است. این شرکت گزارش‌هایی تهیه کرد که بر اساس آن‌ها مشخص شد به نسبت سرمایه‌گذاری این شرکت، چرخ اقتصادی‌اش نمی‌چرخد. بیدود یک شرکت خصوصی است که باید سودده باشد؛ تلاش می‌کنیم تا با انجام مذاکرات این شرکت را به عرصه‌ی سرویس‌رسانی برگردانیم.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: این عرصه، عرصه‌ی رقابت است و یکی از تبعات عرصه‌ی رقابتی نیز ارزان‌تر شدن سرویس‌هاست. اگر مردم ارزش خدمات را حس کنند، شرایط هم برای این سرویس‌ها بهتر می‌شود. ما خودمان این سرویس‌ها را به وجود نیاوردیم، اما بستر فعالیت را برایشان فراهم کردیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-09 14:42

افزودن دیدگاه جدید