کد مطلب: 

238369

رئیس شورای شهر تهران: هوشمندسازی تهران بر مبنای نقشه راه انجام می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم در هوشمندسازی تهران موفق عمل کنیم نیاز به نقشه راه داریم، گفت: این کار هم اکنون در شهرداری تهران انجام می‌شود و جای تبریک دارد. خوشبختانه فعالیت‌هایی که این زمینه در تهران انجام شده بر مبنای نقشه راه بوده است.
رئیس شورای شهر تهران: هوشمندسازی تهران بر مبنای نقشه راه انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح «سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند» که صبح امروز با حضور شهردار تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه نقش شهرهوشمند، مدیریت هوشمند و تهران هوشمند در افزایش اثربخشی و کارآمدی مدیریت شهری تهران بسیار مطرح شده است، گفت: در ایران موضوع بسیار مهمی که باید توجه شود بحث داده‌های (دیتا) باز است.

رییس شورای شهر تهران موضوع دیتا‌های باز را در امر هوشمندسازی شهر تهران موثر دانست و توضیح داد: نمی‌توان گفت نسخه واحدی برای هر شهر در این زمینه نوشته شده چرا که هر شهر چالش خود را در امر هوشمندسازی دارد. درواقع دستورالعمل جامعی برای ورود به هوشمندسازی شهر‌ها وجود ندارد.

به گفته وی؛ موضوعی که باید به آن توجه کرد روابط بوروکراتیک است و همین امر سبب شده برخی شهر‌ها خوب عمل کنند و در مقابل وضعیت برخی چندان مساعد نباشد.

هاشمی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم در هوشمندسازی تهران موفق عمل کنیم نیاز به نقشه راه داریم، اظهار کرد: این کار هم اکنون در شهرداری تهران انجام می‌شود و جای تبریک دارد. خوشبختانه فعالیت‌هایی که این زمینه در تهران انجام شده بر مبنای نقشه راه بوده است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه که اکنون نیاز به حمایت دارد مساله تامین سرمایه و بعد از آن جلب نظر و فعالیت ذینفعان است که با مشارکت هم بتوانند فعالیت‌ها را به نتیجه برسانند.

هاشمی افزایش بهره وری در این حوزه را در گرو جمع آوری داده‌های صحیح عنوان کرد و گفت: نباید هوشمندسازی تهران را شبیه به یک ژست و ویترین زیبا دربیاوریم و به حل مشکلا‌ت مردم را در آن بی توجه باشیم. آنچه مهم است فقدان داده‌های صحیح است به طوری که در این زمینه ناهماهنگی جدی بین دستگاه‌ها داریم.

وی ادامه داد: این امر سبب شده نتوانیم مساله مان را حل کنیم و قطعا همین ناهماهنگی مانند مدیریت یکپارچه شهری مشکل ساز می‌شود و نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

رییس شورای شهر تهران به کمبود داده در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: اساس حمل و نقل ما بر مبنای مبدا و مقصد است و این حوزه از کمبود داده رنج می‌برد چراکه بخشی از اطلاعات در اختیار پلیس است و اطلاع دقیقی از رفت و آمد مردم نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم کریدور‌های مناسب حمل و نقل عمومی را وضع کنیم.

وی افزود: حتی بر روی نرم افزار‌های داخلی نمی‌توانیم مشخص کنیم مردم چگونه در همه مسیر‌های انتخابی، از تمام گزینه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ اما نرم افزار ویز این کار را درباره حرکت خودرو‌ها ا انجام می‌دهد. این در حالی است که ما در شهر تهران نمی‌توانیم طرح جامع حمل و نقل را ایجاد کنیم.

هاشمی درباره چرایی این رخداد هم توضیح داد: دلیل این امر آن است که داده‌های کارشناسان ما درست نیست و کمبودی در این زمینه وجود دارد، در واقع، متاسفانه اطلاعات در صندوقچه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حتما باید از دولت درخواست ارایه داده‌ها را کنیم، گفت: در امر شهرسازی هم‌همین مشکل را داریم؛ اگر اطلاعات موردنیاز را همه دستگاه‌ها در اختیار ما بگذارند می‌توانیم ۵۰ تا ۷۰ روزه پروانه ساخت را صادر کنیم. درباره مجوز پایان کار هم‌همین طور است، اما حتی زمان صدور مجوز افزایش هم پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در طرح جامع پسماند هم به صورت پراکنده در برخی مناطق چند نرم افزار شروع به کار کردند که هدف آنان جمع آوری پول از زباله‌های خشک است و حل طرح جامع پسماند مدنظر نیست. شاید به همین دلیل است که ۶۳ هزار مخزن زباله یا پدیده زباله گردی را نتوانستیم حذف کنیم.

هاشمی این را هم گفت که؛ از طرف اعضای شورا شهر تهران می‌گویم که مدیریت هوشمند شهری جدا از یک تبلیغات و ژست است و نیاز به صحت و دقت و روزآمدی داده‌ها و صحت و سرعت نرم افزار‌ها دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-09 13:51

افزودن دیدگاه جدید