کد مطلب: 

238332

افزایش انتقادها به بوریس جانسون برای استفاده از گوشی هواووی؛ آیا هواوی از کاربرانش جاسوسی می‌کند؟

استفاده‌ی نخست وزیر بریتانیا از گوشی هواوی، در گرماگرم موضوع ارتباط هواوی با دولت چین نگرانی‌هایی ایجاد کرده است؛ چرا که مخالفان می‌گویند از تجهیزات مخابراتی این شرکت می‌توان برای جاسوسی از مردم استفاده کرد.
افزایش انتقادها به بوریس جانسون برای استفاده از گوشی هواووی؛ آیا هواوی از کاربرانش جاسوسی می‌کند؟

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، سلفی‌ای که بوریس جانسون با تلفن همراه هوشمند هواوی گرفت، موجی از انتقادها را به همراه داشت. با توجه به رابطه‌ی نزدیکی که شرکت هواوی با دولت چین دارد، ایمن بودن سخت‌افزارهایی که عرضه می‌کند، مورد بحث است.

اکنون نخست وزیر بریتانیا با استفاده از یک تلفن‌های همراه هوشمند هواوی که به نظر می‌رسد هواوی پی‌20 باشد، در کنار فیلیپ اسکافیلد و هالی ویلوبی، مجریان برنامه «این بامداد» شبکه آی‌تی‌وی سلفی گرفت. آن عکس سپس در اینستاگرام شخصی جانسون انتشار یافت.

ماجرای استفاده‌ی نخست وزیر بریتانیا از چنین گوشی‌ای، در گرماگرم بحث راجع به هواوی و پیوندهای نزدیکی که ادعا می‌شود با دولت چین دارد، رخ داده است. مخالفان می‌گویند از تجهیزات مخابراتی این شرکت می‌توان برای جاسوسی از مردم استفاده کرد. البته هواوی همواره این اتهام را رد کرده است و تأکید دارد که در هر جایی فعالیت داشته باشد، از قوانین آن کشور پیروی می‌کند.

آمریکا که این شرکت چینی را تحریم تجاری کرده است، پیش از این گفته بود، اگر هواوی در زیرساخت ارتباطات نسل ۵ بریتانیا نقشی ایفا کند، همکاری آینده‌اش با سایر اعضای پیمان همکاری مشارکت اطلاعاتی، موسوم به پنج چشم (امریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند) را به خطر می‌اندازد.

در همین راستا، جانسون گفته بود که حاضر نیست امنیت ملی بریتانیا را با دادن نقشی به این شرکت مخابراتی در ساخت شبکه نسل ۵ بریتانیا به خطر بیاندازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-09 00:30

افزودن دیدگاه جدید