کد مطلب: 

238058

بررسی تهدید و فرصت فناوری‌های تحول آفرین فاوا برای اقتصاد جهانی در پژوهشگاه ICT

دهمین جلسه فروم اقتصاد دیجیتال با عنوان بررسی تهدید و فرصت فناوری های تحول آفرین فاوا برای اقتصاد جهانی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
بررسی تهدید و فرصت فناوری‌های تحول آفرین فاوا برای اقتصاد جهانی در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، اهداف اصلی جلسه فروم اقتصاد دیجیتال، ایجاد چتر دانشی تخصصی در حوزه شناخت ابعاد مختلف اقتصاد دیجیتال و چالش های موجود آن با مطالعات سیستمی و برگزاری جلسات منظم و مستمر از طریق سخنرانی و هم اندیشی ها، با کمک متخصصان و خبرگان حوزه های اقتصاد، فناوری و تحول دیجیتال است.

ضرورت و اهمیت اقتصاد دیجیتال بعد از ایجاد تحول در زندگی بشر با اختراع ماشین بخار، به مرور زمان با ظهور برق و رایانه ها و انقلاب های دوم و سوم صنعتی، جدی تر شد. تا جایی که با قرار گرفتن در آستانه انقلاب صنعتی چهارم، موضوع محوری اقتصاد دیجیتال مبتنی بر فناوری های نوظهور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله کلان داده، هوش مصنوعی و رمزارزهای بر بستر بلاک چین مورد اشاره قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، گروه هدف این جلسه، معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان های زیربط و همچنین مدیران اجرای و پژوهشگران و علاقه مندان حوزه اقتصاد دیجیتال بودند.

گفتنی است، در ادامه سلسله جلسات فروم اقتصاد دیجیتال، موضوع «پیامدهای اقتصاد نوظهور دیجیتال در ایران» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-04 15:33

افزودن دیدگاه جدید