کد مطلب: 

238043

محله محوری، فرصت استثنایی فعالان شهر هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در ارتباط با هوشمندسازی تهران به توسعه پروژه‌های محله محور در سال آینده اشاره کرد و گفت: این اتفاق، فرصتی استثنایی برای طرفداران و فعالان شهر هوشمند است که خدمات خود را نه در سطوح کلان بلکه در سطح محله ارائه دهند.
محله محوری، فرصت استثنایی فعالان شهر هوشمند

به گزارش سیتنا، حامد مظاهریان هدف محله محوری را دخیل بودن مردم در ارزیابی پروژه‌ها، انتخاب و اولویت بندی آن‌ها و مشارکت شهروندان دانست و افزود: این فرصت بی‌نظیری است برای شهر هوشمند که خدمات واقعی را در سطح محله به شهروندان ارائه کند.

مظاهریان، شهرداری تهران را در ذات خود یک نهاد خدمت رسان توصیف کرد و گفت: هدف اصلی، رضایتمندی شهروندان است. یک خدمت اصلی در شهرداری به این‌گونه است که در مرحله‌ای طراحی، اجرا و بر مبنای داده‌ها ارزشیابی می‌شود. همین فرایند برای شهروندان به گونه دیگری درک و ارزیابی می‌شود. شهروند در ابتدا از آن خدمت آگاه می‌شود. سپس منتفع و در حالت ذهنی آن را ارزشیابی می‌کند. هر چه فاصله این دو پروسه جداگانه از هم بیشتر باشد، میزان رضایتمندی کاهش پیدا می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران یکی از اهداف شهر هوشمند را نزدیک کردن این دو پروسه به یکدیگر دانست و گفت: اگر بتوانیم در ارائه خدماتمان، مشارکت شهروندان را جلب کنیم و اگر شفافیت پروژه‌ها بیشتر باشد و مردم نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند، در ارائه خدمت، انتفاع مردم و سطح رضایتمندی آنان مؤثر واقع می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-04 10:20

افزودن دیدگاه جدید