کد مطلب: 

237936
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند:

"تهران هوشمند" برنامه‌ی اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند است/ بر مبنای ظرفیت‌ها و نیازهای تهران، گام‌ها را در جهت تحقق تهران هوشمند برمی‌داریم/ به دنبال ایجاد محملی برای تبادل نظر و به‌روز شدن دانش شهرها هستیم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران، خبر داد: سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند 18 و 19 آذر ماه سال جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد.
"تهران هوشمند" برنامه‌ی اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند است/ بر مبنای ظرفیت‌ها و نیازهای تهران، گام‌ها را در جهت تحقق تهران هوشمند برمی‌داریم/ به دنبال ایجاد محملی برای تبادل نظر و به‌روز شدن دانش شهرها هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد فرجود در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که امروز یازدهم آذرماه 98 در محل این سازمان برگزار شد، در تشریح برنامه‌های این رویداد گفت: یکی از برنامه‌هایی که تحت عنوان برنامه تهران هوشمند اجرایی می‌شود برگزاری این همایش است. در حقیقت برنامه تهران هوشمند برنامه اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند است.

وی افزود: ما در سال 97 بیشتر درگیر برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت برای اجرای پروژه‌های پایلوت در حوزه تهران هوشمند بودیم و امسال با تکمیل برنامه‌های اجرایی تهران هوشمند به مرحله عملیاتی رسیدیم. در حقیقت بر مبنای ظرفیت‌ها و نیازهایی که تهران دارد گام‌هایی در جهت تحقق تهران هوشمند برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران ادامه داد: هدف اصلی این همایش که هر ساله استقبال بهتری از آن انجام می‌شود و همه شهرها نیز در آن حضور دارند ایجاد محملی برای تبادل نظر و به روز شدن دانش شهرها در این حوزه است.

فرجود در تشریح مهمترین برنامه‌های سومین رویداد بزرگ تهران هوشمند به داده بازار و حکمروایی هوشمند شهری، آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی شهروندان در حوزه شهر هوشمند، مشارکت ذینفعان، بهره وری و اقتصاد پایدار مبتنی بر داده‌ها و شهر نوآور و توسعه کسب و کارهای فناورانه بر پایه داده‌ها به عنوان محورهای همایش اشاره کرد و افزود: در این همایش محورهای دیگری همچون کلان داده، داده کاوی و استخراج داده‌های سودمند و قابل اعتماد، شهر هوشمند و شاخص‌های ارتقای کیفیت زندگی در شهرها، توسعه پایدار و چالش‌های محیط زیست شهری، جابجایی هوشمند، مدلسازی و تحلیل داده‌های حمل و نقل شهری و کاربردها و روندهای مبتنی بر هوش مصنوعی در خدمات شهر هوشمند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهر تهران به برگزاری کنفرانس تهران هوشمند در خلال برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار کرد: نخستین کنفرانس تهران هوشمند همزمان با سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با مشارکت دانشگاه صنعتی امیر کبیر و با هدف ارتقای سطح علمی رویداد دستیابی به روش‌های مدیریت هوشمند شهری با تکیه بر داده برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه شهرداری در این همایش اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه که در حوزه مدیریت شهری برگزار می‌شود بر خلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات، خدمات و توانمندی‌ها اختصاص دارند مبتنی بر اعلام نیازهای فناورانه برگزار می‌شوند. در حقیقت ظرفیت‌های توسعه‌ای و نیازمندی‌های فناورانه که زیرمجموعه‌های مدیریت شهری هستند و پیشتر مستندسازی شدند و به صاحبان فناوری، فعالان شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استارت آپ‌ها و متخصصین این حوزه ارائه شده خواسته می‌شود در یک بازه زمانی مشخص نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را در حوزه‌های مورد نیاز به برگزار کنندگان معرفی نمایند.

فرجود با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در این همایش نیز گفت:‌ بیش از 15 نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی با هدف بیان چالش‌های حوزه مدیریت هوشمند شهری و ارائه راهکارهای مفید و بیان تجارب در این حوزه با حضور صاحب نظران، سیاستگذاران، برنامه ریزان و اساتید داخلی و بین‌المللی در روز همایش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از عناوین نشست‌های تخصصی می‌توان به چالش‌های اشتراک گذاری و تبادل داده‌های شهری، مدیریت هوشمند پسماند، مدیریت هوشمند ترافیک، هوش مصنوعی در خدمات شهری، سبک زندگی شهر هوشمند، نقش اینترنت اشیاء در شهرهای هوشمند و کاربردهای بلاک چین در شهر هوشمند اشاره کرد.

فرجود رویداد گذر نوآوری شهری را یکی دیگر از برنامه‌های سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند خواند و افزود: گذر نوآوری شهری با طراحی مبتنی بر مکان فرصت مناسبی جهت ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری روز و در حوزه شهر هوشمند در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند بی واسطه با شهروندان در ارتباط باشند و ضمن معرفی محصولات خود از نظرات شهروندان استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به کافه سرمایه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های همایش اشاره کرد و افزود: رویداد کافه سرمایه گردهمایی تخصصی شرکت‌ها سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارت آپ‌های برتر است که در این رویداد نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران در یک سو و نمایندگان استارت‌آپ‌های راه یافته به رویداد کافه سرمایه در سوی دیگر در میز اختصاصی خود مستقر می‌شوند و نمایندگان هر شرکت یا سرمایه گذار می‌تواند به استارت‌آپ‌های مورد علاقه خود پیشنهاد همکاری دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری نمایشگاه استارت‌آپ‌ها در خلال برگزاری سومین همایش تهران هوشمند اشاره کرد و افزود: استارت‌آپ‌های حوزه شهر هوشمند و مدیریت شهری در این نمایشگاه آخرین محصولات و یا خدمات خود در حوزه این فناوری و هوشمندسازی را به نمایش می‌گذارند و فرصت ویژه‌ای فراهم می‌شود تا به تبادل اطلاعات و تجربیات خود اقدام کنند و مدیران شهری نیز براساس نیاز خود با آنها به مذاکره پرداخته و در صورت توافق با یکدیگر همکاری می‌کنند.

فرجود ادامه داد: رویداد تهران نوآور نیز در این همایش برگزار می‌شود این رویداد که یکی از سلسله رویدادهای تهران نوآور است با موضوع داده برگزار خواهد شد. در این رویداد نیازهای فناورانه مدیریت شهری ارائه خواهد شد و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان راهکارهای نوآورانه خود در این حوزه را ارائه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در این همایش دو چالش نیز برگزار خواهد شد نخست سومین چالش نوآوری شهری و دیگری چالش کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری در تهران خواهد بود. همچنین رونمایی از فن‌بازار شهری در این همایش انجام خواهد شد. در فن‌بازار شهری کارگزاران تخصصی حوزه شهر هوشمند به عنوان رابطین زیست‌بوم نوآوری و فناوری ارتباط بین بازیگران اصلی این حوزه از جمله استارت‌آپ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری را برقرار می‌کند.

وی نشست مدیران کلانشهرها را یکی دیگر از برنامه‌های سومین همایش تهران هوشمند خواند و افزود: مدیران ارشد کلانشهرها می‌توانند در این نشست ضمن آشنایی با جدیدترین دستاوردهای مدیریت هوشمند شهری و اطلاع از تجارب سایر کلانشهرها نیازهای فناورانه خود را به اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-02 12:26

افزودن دیدگاه جدید