کد مطلب: 

237898

محصولات و خدمات هوش مصنوعی؛ حرکت از دلائل به سمت علل!

کارکرد هوش مصنوعی در دنیای آینده، به دلیل غنا بخشیدن تجربیات حسی برای مشتریان حائز اهمیت خواهد بود؛ به تعبیر دیگر در آینده، فروش محصولات و خدمات با کمک هوش مصنوعی، از دلائل عقلی و منطقی (ارزش واقعی محصول و خدمات) فاصله گرفته و به علل حسی مبتنی بر خطاهای شناختی نزدیکتر خواهد شد.
محصولات و خدمات هوش مصنوعی؛ حرکت از دلائل به سمت علل!

به گزارش سیتنا، "ماجد قاضی" نوشت: وایتهد ریاضیدان و فیلسوف آمریکایی انگلیسی می گوید ما برای درک اشیا آنها را به اجزا خود می شکنیم تا درک آنها میسر گردد. مثلا هر گاه یک سیب را در دست خود می گیریم با چشم خود حجم ورنگ ان را درک می کنیم با دست خود آن را لمس می کنیم و حس بویایی خود بوی آن را حس می کنیم آنگاه با کنار هم قرار دادن این اطلاعات درکی ازماهیت آن بدست می آوریم.
در دنیای واقعی این فرآیند آنقدر طبیعی و نامحسوس اتفاق می افتد که گاهی وقتها تاثیر  برخی حواس را برای درک پدیده ها متوجه نمی شویم.
مسابقه فوتبال یک پدیده بصری است و انسانهای مشتاق از این ورزش حظ بصری می برند.
به این دلیل است که گزارشگران فوتبال بینندگان را به دیدن فوتبال دعوت می کنند نه شنیدن فوتبال .
اما نکته مهم اینست که لذت بیشتر و بهتر از این ورزش هنگامی محقق می گردد که بیشترین حواس در گیر آن شود.
برای اینکه این مساله را بهتر درک کنید هنگام تماشای فوتبال (البته اگر علاقمند به این ورزش هستید!) صدای تلویزیون را کاملا قطع کنید آنگاه خودتان مقایسه کنید که چه میزان از لذت آن کاسته می شود. البته این مثال را می توان بیشتر بسط داد و عمیقتر هم بدان نگریست مثلا حضور در استادیوم ورزشی را با تماشای فوتبال از تلویزیون مقایسه کنید.
در استادیوم ورزشی انسان علاوه بر صدا و تصویر ، فضای حاکم بر بازی را هم بهتر و عمیقتر درک می کند. تاثیر فناوری را در لذت و  درک بهترآن  نباید از نظر دور داشت.
لذت تماشای مسابقه فوتبال با یک تلویزیون کوچک سیاه و سفید در مقایسه با تماشای آن با یک تلویزیون ال ای دی 70 اینچ سوپر اچ دی با صدای دالبی  بسیار متفاوت خواهد بود. علاوه برآن دانش و آگاهیهای فوتبالی بیننده در ایجاد لذت و شعف آن هم موثر است.
آگاهی‌هایی مانند سبک‌های چینش بازیکنان در زمین و تاکتیک‌های تیمی و ...
عامل دیگر برای لذت بردن حذف عوامل مزاحم یا به تعبیر دیگر نویزهای محیطی است.
شاید بلند کردن بیش از حد صدای تلویزیون هنگام تماشای فوتبال به دلیل این باشد که بیننده تلاش می‌کند که هیچ صدای محیطی بجز صدای بازی فوتبال را نشنود. لذا بعضی وقتها ما پدیده‌ها را فقط از یک بعد می‌سنجیم و ابعا د دیگر آن را که در شکل دهی و درک ما از آن پدیده موثر بوده نادیده می گیریم.
کارکرد هوش مصنوعی در دنیای آینده، به دلیل غنا بخشیدن تجربیات حسی برای مشتریان حائز اهمیت خواهد بود.
به تعبیر دیگر در آینده، فروش محصولات و خدمات با کمک هوش مصنوعی، از دلائل عقلی و منطقی (ارزش واقعی محصول و خدمات) فاصله گرفته و به علل حسی مبتنی بر خطاهای شناختی نزدیکتر خواهد شد.
احتمالا این وسوسه آنقدر برای صاحبان کسب وکار قوی خواهد بود که توان اجتناب از بهره گیری از آنان را خواهد ستاند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-01 16:14

افزودن دیدگاه جدید