کد مطلب: 

237883

راه‌اندازی اولین "فراصندوق‌" کشور برای توسعه‌ی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

اولین فرا صندوق کشور به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی و برخی نهادهای اقتصادی در قالب سرمایه‌گذار راه اندازی شد تا این نهاد مکمل زنجیره تامین نیاز مالی فعالیت‌های دانش بنیان شود.
راه‌اندازی اولین "فراصندوق‌" کشور برای توسعه‌ی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، محمد مخبر امروز در آیین رونمایی از فراصندوق با اشاره به توسعه فناوری‌های کشور در حوزه‌های مختلف، افزود: ما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر دشمن از آسیب‌رساندن به ما مأیوس شده است. این همان اتفاقی است که در حوزه نظامی و هسته‌ای برای ما ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هرگاه کشور به نقطه بازدارندگی رسیده است، دشمن از اقدامات مأیوس‌کننده علیه کشور دست برداشته است، خاطر نشان کرد: در بخش اقتصادی ما دچار ضعف‌های زیادی هستیم، به گونه‌ای که وضعیت معیشت مردم نقطه آسیب ما به شمار می‌رود و اگر کشور بتواند از این مرحله عبور کند، دشمن امکان آسیب رساندن به کشور را نخواهد داشت.

مخبر ادامه داد: ما به لحاظ مزیت‌های کشور در دو حوزه فعالیت‌های خرد و دانش‌بنیان از مزیت‌های بالایی برخوردار هستیم که نمونه آن را می‌توان به قشر عظیمی از تحصیل‌کرده‌ها اشاره کرد که در دورترین نقاط کشور آماده خدمت و فعالیت هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اقدامات این ستاد در کشور، خاطر نشان کرد: با حمایت‌های ما شاهد هستیم که تشکیلات کوچکی در یکی از نقاط کشور راه‌اندازی شده است که روزانه با اجرای ۱۰۰ طرح موفق به اشتغال‌زایی بالایی شده است.

مخبر، ایجاد اشتغال به میزان ۱۰۰ هزار شغل را از دیگر اقدامات این ستاد نام برد و ادامه داد: تصور ما بر این است که برای توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید پشتوانه قوی در کشور ایجاد شود، از این رو نسبت به راه‌اندازی فراصندوق اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ما در این حوزه، نباید تنها به ساخت این صندوق متوقف شود، ادامه داد: ما معمولا در برنامه‌های خود به دنبال خط شکنی هستیم تا مسیر همواری را ایجاد کنیم و با ایجاد این صندوق این مسیر در کشور هموار شده است.

مخبر با ابراز امیدواری از اینکه در آینده تعداد فراصندوق‌های بیشتری ایجاد شود، ادامه داد: این فراصندوق‌ها موجب خواهند شد که کشور به نقطه بازدارندگی برسد. تا زمانی که ما نتوانیم کشور را به لحاظ اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسانیم، نمی‌توان امید داشت که با تحریم‌ها به نتیجه برسیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-01 11:59

افزودن دیدگاه جدید