کد مطلب: 

237881

اپل: با دیدی عمیق‌تر با مرزهای مورد مناقشه برخورد می‌کنیم!

شرکت اپل می‌گوید "با دیدی عمیق‌تر" برخورد با مرزهای مورد مناقشه را بررسی می‌کند.
اپل: با دیدی عمیق‌تر با مرزهای مورد مناقشه برخورد می‌کنیم!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، اوکراین از اپل به خاطر نشان دادن شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از سرزمین روسیه بر روی نقشه‌ها و همچنین اپلیکیشن‌های پیش بینی وضع آب و هوای این شرکت انتقاد کرده است.

یکی از سخنگویان اپل گفته که این شرکت بر اساس قوانین داخلی و بین المللی عمل کرده و تغییر در مورد وضعیت جغرافیایی شبه جزیره کریمه بر روی اپلیکیشن‌های نقشه و پیش بینی وضع آب و هوا، که تنها برای کاربران روسیه صورت گرفته، به دلیل قوانین جدیدی است که در آن جا وضع شده است.

روسیه چند روز پیش از شرکت اپل درخواست کرد که شبه جزیره کریمه را در اپلیکیشن های خود به عنوان بخشی از خاک این کشور به حساب بیاورد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را که بخشی از اوکراین بود تصرف و به خاک خود ضمیمه کرد. جامعه بین‌الملل این عمل را به شدت محکوم کرد.

بیشتر مردم این منطقه به روسی صحبت می‌کنند. بعد از این تغییر اگر از روسیه کسی با تلفن‌های اپل به اپلیکیشن‌های نقشه و پیش‌بینی وضع هوا نگاه کند کریمه را بخشی از خاک روسیه می‌بیند.

اپل به خواست روسیه، نقشه کریمه را عوض کرد

اپل در بیانیه‌ای گفته: "ما هیچ گونه تغییری در نقشه‌های اپل در ارتباط با وضعیت کریمه در خارج از روسیه اعمال نکرده‌ایم."

"ما قبل ازهرگونه تصمیم گیری در مورد نقشه‌های این شرکت، قوانین بین المللی و همچنین قوانین داخلی آمریکا وسایر نقاط را مرور کرده و براساس قانون در صورت لزوم تغییراتی اعمال می‌کنیم."

شرکت اپل همچنین افزوده: "هدف ما این است که به مشتریمان اطمینان بدهیم که می‌توانند با استفاده از خدمات اپل در هر کجای دنیا لذت ببرند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-01 11:27

افزودن دیدگاه جدید