کد مطلب: 

237850

یک تحقیق تازه: تقریبا یک چهارم نوجوانان به موبایل اعتیاد دارند

جمعی از روانپزشکان در تحقیقی تازه به این نتیجه رسیده‌اند که تقریبا یک چهارم از نوجوانان و جوانان آن قدر به موبایل‌های خود وابسته‌اند که این تبدیل به یک اعتیاد شده است.
یک تحقیق تازه: تقریبا یک چهارم نوجوانان به موبایل اعتیاد دارند

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، در این تحقیق که در کینگز کالج لندن انجام شده، آمده چنین رفتارهای اعتیادآور به معنای آن است که این افراد در صورت دسترسی نداشتن به موبایل هایشان دچار "وحشت" و "ناراحتی" می‌شوند.

براساس این تحقیق، نوجوانان همچنین نمی‌توانند زمانی را که به تلفن‌های همراه خود اختصاص می‌دهند، کنترل کنند.

در این تحقیق نسبت به "تبعات جدی" چنین اعتیادهایی بر سلامت روان هشدار داده شده است.

این تحقیق (منتشر شده در نشریه روانپزشکی) BMC، مطالعات مربوط به چهل هزار نفر از نوجوانان و جوانان را درباره آنچه که آن را "استفاده از تلفن‌های هوشمند مشکل ساز" نامیدند، تجزیه و تحلیل کرد.

این بررسی‌ها نشان داده که ۲۳ درصد از آنها رفتارهایی از خود نشان داده‌اند که با اعتیاد هماهنگی دارد. رفتارهایی نظیر اضطراب ناشی از دسترسی نداشتن به موبایل، صرف وقت بیش از اندازه در استفاده از موبایل و تاثیر زیانبار آن بر سایر فعالیت‌هایشان.

بر اساس این تحقیق، چنین رفتار اعتیادآوری می‌تواند با مشکلاتی دیگر مرتبط باشد. مشکلاتی نظیر استرس، افسردگی، بی خوابی و کاهش پیشرفت در مدرسه.

دکتر نیکلا کالک، یکی از نویسندگان این تحقیق از انستیتو روانپزشکی، روانشناسی و عصب شناسی در کینگز کالج لندن گفته است: "تلفن‌های همراه با ما خواهند ماند و لازم است متوجه باشیم که شیوع استفاده از تلفن های همراه برای ما چه مشکلاتی به بار خواهد آورد."

دکتر کالک می‌گوید: "ما نمی‌دانیم که این خود موبایل است که اعتیاد آور است یا اپلیکیشن‌هایی که مردم از آن استفاده می‌کنند. با این وجود ، در مورد استفاده از تلفن‌های هوشمند در کودکان و نوجوانان، نیاز به آگاهی عمومی وجود دارد و والدین باید بدانند فرزندان آنها که چه مدت را کودکان آن‌ها صرف موبایل های خود می‌کنند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-30 16:28

افزودن دیدگاه جدید