کد مطلب: 

237643

لزوم بازنگری تعرفه‌ی سرویس‌های ارتباطی و تعرفه‌های گمرکی در راستای حمایت از فعالان صنعت مخابرات

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: شرکت‌های عضو این سندیکا، پر کار و کم ادعا به کار خود در حوزه‌ی ساخت داخل ادامه می دهند، اما توقع دارند که تعرفه‌ی سرویس های مخابراتی و ارتباطی و تعرفه‌های گمرکی در راستای حمایت از فعالان این حوزه بازنگری شود.
لزوم بازنگری تعرفه‌ی سرویس‌های ارتباطی و تعرفه‌های گمرکی در راستای حمایت از فعالان صنعت مخابرات

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات که صبح امروز سه شنبه (پنجم آذرماه) با حضور تولیدکنندگان و اپراتورهای ارتباطی کشور در جهت کاهش ارزبری، در محل وزارت صنعت، معدت و تجارت برگزار شد، گفت: در صنعت مخابرات به روز و مدعی تکنولوژی روز هستیم، اما متاسفانه امکانات آزمایشگاه ها و تایید استاندارد متناسب با فناری های جدید در کشور وجود ندارد.

رستگار افزود: شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات، پر کار و کم ادعا به کار خود در حوزه‌ی ساخت داخل ادامه می دهند، اما توقع دارند که تعرفه‌ی سرویس های مخابراتی و ارتباطی و تعرفه‌ های گمرکی در راستای حمایت از فعالان این حوزه بازنگری شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت فناوری هر چند که رسم بر این است که با پیشرفت تکنولوژی، هزینه‌ی ارائه خدمات ارتباطی ثابت مانده یا حتی کاهش یابد، اما در شرایط اقتصادی کشور ما، این فرمول پاسخگو نیست و مسائل مربوط به تورم و افزایش قیمت‌ها باید اثر خود را روی تعرفه‌ها بگذارد؛ در غیر این صورت شرکای مخابراتی و اپراتورها قادر به توسعه در حد نیاز کشور نخواهند بود و همین امر به صنعت آسیب وارد می‌نماید. 

رستگار تاکید کرد: باید جلوگیری از قاچاق کالاهای مخابراتی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: هماهنگی با اپراتورهایی که کار خاص مخابراتی انجام می‌دهند، آسان‌تر است، اما سازمان‌ها و نهادهای دیگری وجود دارند که مصرف کننده‌ی تجهیزات مخابراتی هستند و به دلایلی همچنان پیرو استفاده از برندهای خارجی هستند.

رستگار خاطرنشان کرد: در این زمینه مرکز ساخت وزارت صمت موارد را پیگیری می‌کند اما وسعت کار در حدی است که باید سازمان‌های مربوطه توسط وزارت صمت توجیه شوند و رویکرد خود را به سمت استفاده از تولید داخل ببرند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-26 14:30

افزودن دیدگاه جدید