کد مطلب: 

237544

اینستاپست تقوی: انتخاب برانکو نشان داد، پرخاشگری‌های کی‌روش بی‌دلیل نبود!

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است؛ کی‌روش بعنوان یک مربی تاکتیکی و استراتژیست، قابل مقایسه با ویلموتس نیست.
اینستاپست تقوی: انتخاب برانکو نشان داد، پرخاشگری‌های کی‌روش بی‌دلیل نبود!

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، محمد تقوی پیشکسوت استقلال و مربی اسبق تراکتور در واکنش به وضعیت این روزهای تیم ملی فوتبال کشورمان در حساب اینستاگرام خود نوشت:

بعداز اتفاقات اخیر در ایران صحبت از فوتبال بی‌معنا است. در هر حال بنظر می‌رسد که ویلموتس به آخر خط رسیده و برانکو ایوانکوویچ جدی‌ترین گزینه مرییگری تیم‌ملی است، شاید پرخاشگری‌های کی‌روش در آخرین سالی که هدایت تیم ملی را بعهده داشت و اعتقاد داشت که مافیا فوتبال ایران به دنبال برکناری او هستند بی‌دلیل نبود.

راه و روش کی‌روش نشان داد تنها راه موفقیت فوتبال ایران توجه به نظم و انضباط تاکتیکی است که نباید براحتی آنرا فراموش کنیم. کی‌روش سرانجام باید روزی از فوتبال ایران می‌رفت، اما قرار نیست راه و روش مربیگری او نیز از ایران برود. ضعف فوتبال ما نبود نظم و انضباط تیمی در درون و بیرون زمین بود که کی‌روش بخوبی این مشکل را برطرف کرده بود در صورتیکه در چند بازی گذشته متاسفانه این مشکل یکبار دیگر دلیل شکست فوتبال ایران شد.

پس از شکست تلخ ایران مقابل عراق خیلی از کارشناسان و خبرنگاران اعتقاد دارند مقایسه کی‌روش و ویلموتس در چنین شرایطی اشتباه است و باید به سرمربی فعلی تیم ملی فرصت داد تا به مانند کی‌روش تیمی جدید برایمان بسازد. موضوعی که دوستان فراموش کرده‌اند تفاوت و ویژگی‌های دو مربی است.

هیچوقت طرفدار شخص کارلوس کی‌روش نبوده و نیستم، اما کی‌روش بعنوان یک مربی تاکتیکی و استراتژیست، قابل مقایسه با ویلموتس نیست. اعتقاد دارم کی‌روش بخوبی کمبود‌ها و کاستی‌های فوتبال ایران را شناسایی کرده بود و راه ترمیم آنرا می‌دانست در صورتیکه ویلموتس مربی تاکتیکی نیست.

ویلموتس در فوتبال با برنامه و سیستماتیک اروپا شاید موفق باشد، اما در ایران باید خوشان برنامه ریزی کنند که نشان دادن فاقد چنین توانایی‌های هستند در هرحال هرشخصی که می‌خواهد مربی تیم ملی شود باید ضعف‌های فوتبال ایران را بداند و با برنامه ریزی درست و اصولی و سازماندهی مناسب به همراه کار سخت یکبار دیگر موجب موفقیت فوتبال ایران شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-11-24 23:26

افزودن دیدگاه جدید