کد مطلب: 

237503
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدی حوزه‌ی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

بومی‌سازی تجهیزات مخابراتی، ایجاد خودکفایی و تامین اشتغال پایدار برای جوانان را به همراه دارد/ باید انتصاب مدیران معتقد به تولید داخل مورد توجه باشد/ همه‌ی قراردادهای مشاوره‌ی خارجی در شرکت مخابرات ملغی و تمامی خریدها از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدی دانیال موج، گفت: قوانین و مقررات در بخش حمایت از تولید داخل به نظر بنده به اندازه کافی وجود دارد مانند قانون حمایت حداکثر از تولید داخل، ولی در این راستا، نکته اصلی وجود و انتصاب مدیران معتقد به استفاده از تولیدات داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
بومی‌سازی تجهیزات مخابراتی، ایجاد خودکفایی و تامین اشتغال پایدار برای جوانان را به همراه دارد/ باید انتصاب مدیران معتقد به تولید داخل مورد توجه باشد/ همه‌ی قراردادهای مشاوره‌ی خارجی در شرکت مخابرات ملغی و تمامی خریدها از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود

صمد صمدیانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدی دانیال موج و عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون دیدار اخیر تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری (۲۸ /آبان/ ۱۳۹۸)، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که در دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان حضور داشتیم و با بیانات گرم و مملو از منطق و استدلال مقام معظم رهبری مورد تفقد قرار گرفتیم. ما تولیدکنندگان بخش صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی آمادگی خود را جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی اعلام می‌نماییم.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار رونق تولید در مورد صنعت مخابرات کشور، مواردی قابل توجه ویژه می‌باشد؛ صنعت مخابرات به عنوان یکی از صنعت‌های High Tech شناخته می‌شود که دارای ارزش افزوده‌ی تولید بالایی است و با توجه اینکه کشور ما دارای جمعیت تحصیلکرده‌ی بالایی در این بخش می‌باشد، تاکید بر بومی سازی تجهیزات در این بخش علاوه بر ایجاد خودکفایی تامین اشتغال پایدار برای جوانان نخبه کشور را هم دارد.  

صمدیانی خاطرنشان کرد: در همین حال، با توجه به پتانسیل تجهیزات بخش مخابرات که حدود 10 میلیارد دلار در سال می شود، خودکفایی در این بخش باعث صرفه جویی ارزی کلان می‌گردد.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات در بخش حمایت از تولید داخل به نظر بنده به اندازه کافی وجود دارد مانند قانون حمایت حداکثر از تولید داخل، ولی در این راستا، نکته اصلی وجود و انتصاب مدیران معتقد به استفاده از تولیدات داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان نمونه در شرکت مخابرات ایران از زمان انتصاب آقای مهندس صدری به عنوان مدیرعامل، کلیه خریدها از شرکت‌های تولیدکننده‌ی داخلی صورت می گیرد و ایشان کلیه قراردادهای مشاوره‌ی خارجی را هم ملغی نموده‌اند.

صمدیانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران مشکل اساسی تولید به نظر بنده وجود بهره‌های بانکی بالا است (حدود 15-18 درصد) که با وجود این بهره‌ها کمتر کسی حاضر به سرمایه گذاری در زمینه‌ی تولید با مسایل و مشکلات خاص خود می باشد، لذا با یک اقدام جهادی باید مشکل بهره های بانکی را حل نمود تا به صورت زیرساختی یکی از مشکلات عدم تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید حل گردد.

صمدیانی با تاکید بر لزوم "ارج نهادن به مدیران معتقد به تولید داخل" گفت: واقعیت را باید پذیرفت که خرید تولیدات داخلی High Tech در ابتدا در مقایسه با محصولات HighTech خارجی دارای سابقه بالا، دارای ریسک برای مدیران می باشد، لذا علاوه بر جبران این ریسک باید از این مدیران به نحو مقتضی تشکر و قدردانی گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-24 11:46

دیدگاه‌ها

تصویر علی امامی
امیدوارم که مدیران در عمل از تولید کالای ایرانی در بخش مخابرات حمایت کنند.
ارسال شده توسط علی امامی در 03 آذر 98 - 12:47

افزودن دیدگاه جدید