کد مطلب: 

237498

استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه‌ی سلامت در پژوهشگاه ICT

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.
استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه‌ی سلامت در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، موضوع این تفاهم نامه واگذاری بخش معینی از خدمات مرتبط با آزمایش و ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت به پژوهشکده فناوری اطلاعات براساس استانداردها و توصیه نامه های بین المللی و ملی و شاخص های وزارت بهداشت بوده و با هدف استقرار و راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شده است.

این آزمایشگاه زیرمجموعه پژوهشکده فناوری اطلاعات است و هم اکنون قابلیت آزمون و ارزیابی کلیه سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت در خصوص تطابق با استانداردهای تبادل داده بر روی بستر پرونده الکترونیک سلامت و درگاه یکپارچه تبادل داده سلامت (دیتاس) را دارا می باشد.

این سامانه های قابل ارزیابی شامل سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی(HIS)، آزمایشگاهی، درمانگاه، داروخانه، مدیریت مطب، آرشیو و مخابره تصاویر پزشکی هستند. همچنین ارتباط با متقاضیان آزمون از طریق پرتال آزمایشگاه (http://itlabs.itrc.ac.ir/fa) انجام می شود. متقاضیان آزمون می توانند از طریق این پرتال ثبت نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز و بررسی آنها توسط کارشناسان آزمایشگاه زمان آزمون تعیین می گردد.

لازم به ذکر است که از زمان آغاز به کار این آزمایشگاه، سامانه های اطلاعاتی شرکت های متقاضی متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و گزارش ارزیابی آن برای وزارت بهداشت ارسال شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-24 10:54

افزودن دیدگاه جدید