کد مطلب: 

237468
بازگشت سطح دسترسی کاربران ایران به اینترنت؛

برقراری اتصال کاربران اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور/ افزایش سطح دسترسی به اینترنت جهانی از داخل ایران به 73 درصد/ برقراری اینترنت تلفن‌های همراه منتظر دستور وزیر کشور

با برقراری اتصال کاربران اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور به اینترنت بین الملل و بازگشت تدریجی سطح دسترسی به اینترنت، وب‌سایت ناظر اینترنت در جدیدترین نمودار انتشار یافته، سطح دسترسی به اینترنت جهانی از داخل ایران را 73 درصد نشان داد.
برقراری اتصال کاربران اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور/ افزایش سطح دسترسی به اینترنت جهانی از داخل ایران به 73 درصد/ احتمال برقراری اینترنت تلفن همراه از صبح یکشنبه

به گزارش سیتنا، با برقراری اتصال اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور و بازگشت تدریجی سطح دسترسی به اینترنت، نت‌بلاکز - وب‌سایت ناظر اینترنت - در جدیدترین نمودار انتشار یافته، سطح دسترسی به اینترنت جهانی از داخل ایران را 73 درصد نشان می دهد.

این وب‌سایت که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، آغازین ساعت‌های بامداد روز شنبه، دوم آذرماه، اعلام کرده بود که سطح دسترسی به اینترنت در ایران 23 درصد است، اما از شب گذشته و با اتصال اینترنت ثابت خانگی در استان‌های مختلف، دسترسی کاربران از ایران به اینترنت بین الملل روند افزایشی یافت تا اینکه هم اکنون به بالای 70 درصد رسیده است.

روند اتصال کاربران به اینترنت که از روز پنج شنبه و در سطح اینترنت ادارات، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها آغاز شده بود، شب گذشته (جمعه) به اینترنت خانگی در 10 استان رسید و مردم استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، همدان، اردبیل، سمنان، زنجان، گلستان و چهارمحال و بختیاری به اینترنت جهانی وصل شدند.

ظهر امروز (شنبه) نیز استان البرز به جمع استان‌های متصل به اینترنت جهانی اضافه شد و ساعاتی بعد و با دریافت مجوزهای لازم، برقراری اینترنت خانگی در استان تهران و تعداد زیادی از کلانشهرهای کشور نیز در دستور کار قرار گرفت تا کاربران اینترنت ثابت در نقاط مختلف کشور امکان دسترسی مجدد به اینترنت بین الملل را پیدا کنند.

در همین حال، یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار «ایران» اعلام کرد: احتمالا تا فردا صبح اینترنت تلفن همراه در کشور وصل خواهد شد.

تکمیلی

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه صبح امروز یکشنبه فراکسیون مستقلین گفت: جلسه امروز ما با آقای آذری جهرمی عمدتا در مورد قطعی اینترنت بود که ایشان اعلام کرد نقشی در قطع شدن یا وصل شدن اینترنت ندارد بلکه بر اساس تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، این اختیار به وزیر کشور داده شده که اینترنت وصل شود یا نه.

وی افزود: به گفته آقای آذری جهرمی در بخشی از استان‌ها اینترنت از طریق وای فای خانگی وصل شده اما وصل شدن اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-23 22:30

دیدگاه‌ها

تصویر بایرام
البرز همچنان قطع است اخبار واقعی را ارایه نمایید
ارسال شده توسط بایرام در 03 آذر 98 - 08:28
تصویر اصفهان...
چرا جمع میبندی کاربران ایران؟؟؟ پس اصفهان جزو ایران نیست ک الان هشت روزه قطعه هنوزم وصل نشده؟؟؟ الان ساعت 22:50 روز شنبه دوم آبانه که همه جای ایران وصله تقریبا، بجز اصفهان پس نگو کاربران ایران همه اشون دسترسی دارن بگو همه جا بجز کلانشهر مهجور و مظلوم "اصفهان"
ارسال شده توسط اصفهان... در 02 آذر 98 - 22:51
تصویر ........
اصفهان ک هنوزم ک هنوزه وصل نشده خسته نباشید واقعا...نمیدونم مثلا منظورت از کلانشهر چیه دیگ بجز تهران و مشهد ک وصلن اصفهان کلانشهره ایرانه که قطعه کاملا الان هشت روز شد که نت اصفهان هم ثابت و هم همراه قطعه کامله ....اصفهان جدا مظلوم و یتیم و همه جا آخریه ...موقع قطع کردن اول از همه اصفهانه موقع وصل کردن اخر هه....
ارسال شده توسط ........ در 02 آذر 98 - 22:46

افزودن دیدگاه جدید