کد مطلب: 

237440

تسهیل تجارت با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی گمرک

رئیس کل گمرک ایران در جریان بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور و هیأت همراه از نمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی گمرک، گفت: بهره‌برداری از سامانه‌های جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی سبب تسهیل و توسعه تجارت شده است.
تسهیل تجارت با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی گمرک

به گزارش سیتنا، مهدی میراشرفی در این بازدید که تنی چند از مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در آن حضور داشتند با اشاره تغییرات بنیادین در گمرک و دگرگونی فعالیت‌های دستی و سنتی به سیستمی شدن رویه‌ها و فرآیندها افزود: استفاده از سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی به ترخیص سریع و به‌موقع کالاهای وارداتی به‌خصوص حجم بسیار بالایی از کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی در شرایط تحریم کمک کرده است.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: از حدود 20 میلیون تن کالای وارداتی در سال‌جاری 14 میلیون تن آن کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است که با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران با تلاش شبانه‌روزی کارکنان گمرک در مبادی مهم مرزی ترخیص شده است تا کالاهای ضروری مردم بدون تأخیر و معطلی در اختیار آنان قرار گیرد.

میراشرفی با اشاره به رشد 22 درصدی ترخیص کالاهای اساسی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارداشت: توفیقات به دست آمده در این زمینه مرهون همکاری و هماهنگی همه نهادها و سازمان‌های ذی‌‌مدخل با گمرک است.

وی افزود: اقداماتی نظیر حمل یکسره کالا، قبول ضمانت‌نامه بانکی، ترخیص نسیه و... تأثیر قابل توجهی در دسترس واحدهای تولیدی به کالاهای واسطه‌ای و تأمین نیازهای صنایع کشور داشته است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: با توجه به اینکه بیش از 25 سازمان به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل هستند تلاش شده است تا پایداری سامانه‌ها به بالاترین حد خود برسد. البته در برخی موارد به دلایلی ازجمله ضعف زیرساخت‌های برخی از سامانه‌های غیرگمرکی، مشکلاتی در مجموعه سیستم به وجود می‌آید که چون خروج کالا از گمرک است امکان دارد این اشکال از چشم گمرک دیده شود.

رئیس کل گمرک با تشریح جزئیات مراحل ترخیص کالا با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و قدردانی از کمک و پشتیبانی دولت به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواهان همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان‌های مرتبط با تجارت با گمرک به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، تجار و تولیدکنندگان شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-23 14:45

افزودن دیدگاه جدید