کد مطلب: 

237402
اتصال مجدد کشور به اینترنت جهانی در حال برقراری است؛

آغاز برقراری اینترنت خانگی در 10 استان/ اتصال کاربران خانگی در استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان و ایلام به اینترنت/ افزایش اتصال ایران به اینترنت جهانی در نمودارهای نت‌بلاکز

با اتصال تدریجی کاربران در برخی از مناطق کشور به اینترنت جهانی از عصر روز پنج شنبه، حال و بعد از گذشت بیش از 24 ساعت (شامگاه جمعه) برقراری اینترنت مشترکان حقیقی و خانگی در برخی از استان‌های کشور نیز آغاز شده است.
فوری/ آغاز برقراری اینترنت خانگی در چند استان/ اتصال کاربران خانگی در استانهای خراسان شمالی، جنوبی، گلستان، یزد، همدان و چهارمحال و بختیاری به اینترنت

به گزارش سیتنا، از ابتدای هفته گذشته با تصویب شورای امنیت و در راستای ایجاد محدودیت در برابر سوءاستفاده اغتشاشگران برای پیشبرد اقداماتشان، دسترسی عمومی به اینترنت خطوط ثابت و همراه قطع شد که از روز گذشته (پنج شنبه) امکان دسترسی به اینترنت ثابت در برخی از نقاط کشور برقرار شد.

با وصل‌شدن تدریجی اینترنت در برخی استان‌ها، بررسی‌های خبرنگار سیتنا نشان داد که خطوط ADSL مشترکان حقوقی در اولویت اتصال به اینترنت قرار داشت و حال بعد از گذشت بیش از 24 ساعت (شامگاه جمعه) برقراری اینترنت مشترکان حقیقی و خانگی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است.

گزارش واصله از خبرنگاران ایسنا در استانهای خراسان شمالی، جنوبی، گلستان، یزد، همدان و چهارمحال و بختیاری حاکی از برقراری اینترنت‌های خانگی در این استانهاست،

تکمیلی

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات در گفتگو با ایران با تایید صحت خبر منتشر شده مبنی بر وصل اینترنت، افزود: ساعتی قبل مجوز برقراری ارتباطات اینترنت خانگی در ده استان کشور که به اپراتورها ابلاغ شده است، واصل شده است.

خبرها حاکی از آن است که در استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان و ایلام اینترنت های خانگی متصل شده اند.

در همین حال؛ سیتنا گزارش می‌دهد: نت بلاکز که طی هفته‌ی گذشته از کاهش اتصال داخل ایران به اینترنت جهانی تا 5 درصد گزارش داده بود، از روز پنج شنبه از افزایش این سطح دسترسی تا 15 درصد خبر داد که تا زمان ارسال این خبر، دسترسی کاربران داخل ایران به اینترنت جهانی از 17 درصد عبور کرده و همچنان رو به افزایش است.

جدیدترین نمودار نت بلاکز (بامداد شنبه) از اتصال داخل ایران به اینترنت جهانی از افزایش سطح دسترسی تا 20 درصد خبر می‌دهد.

برخی منابع خبری به خبرنگار برنا خبر دادند که بسیاری از استان ها هم تا امشب (شنبه) به اینترنت متصل می شوند و این فرآیند ادامه خواهد داشت. این منابع خبری از آغاز اتصال اینترنت همراه پس از اتصال اینترنت خانگی و ثابت خبر دادند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-22 23:03

افزودن دیدگاه جدید