کد مطلب: 

237288

دستاوردهای علمی تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، برای جهان راهگشا بوده است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت پروفسور فضل‌الله رضا دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت و عنوان کرد که دستاوردهای تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، در عرصه‌های مختلف علمی، نه برای ایران، بلکه برای جهان راه‌گشا بوده است و احترام‌انگیز.
دستاوردهای علمی تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، برای جهان راهگشا بوده است

به گزارش سیتنا، در متن پیام معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری آمده است: «گاهی مرگ، رنگ می‌بازد از معنا؛ آنگاه که انسانی تمام‌قد، استوار و بی‌تردید در برابر دشواری‌ها ایستاده باشد. دانستن، بال پرواز می‌شود، آن زمان که زمین، زیرپای مرد میدان‌دیده، تاب مانع‌شدن نداشته باشد. پروفسور فضل‌الله رضا، از آن‌دست مردان میدان و انسان‌های استوار است. شنیدن خبر درگذشت ایشان، محنت‌انگیز است.  

دستاوردهای تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، در عرصه‌های مختلف علمی، نه برای ایران، بلکه برای جهان راه‌گشا بوده است و احترام‌انگیز. ایشان هر جا که بود، انسان تعالی‌جوی ایرانی را به بشریت معرفی کرد و مباهات هموطنان‌اش را برانگیخت. به عموم مردم ایران و جامعه علمی جهان، فقدان این دانشمند بزرگوار را تسلیت می‌گویم و تنها آرزویم، این است که جوانان برومند سرزمینم، با تلاش‌های علمی و فناورانه‌شان، راه علمی مرحوم پرفسور رضا را با شتاب و پربار ادامه دهند. یادش گرامی. »

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پروفسور رضا، رئیس سابق دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا و عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود و به‌دلیل مشارکت در نظریه شبکه و اطلاعات، به‌عنوان عضو مادام‌العمر IEEE نیز برگزیده شد.

وی همچنین در رشته‌های مهندسی برق دانشگاه‌های آمریکا تدریس کرده و استاد دانشگاه‌های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک‌گیل مونترئال بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-21 00:47

افزودن دیدگاه جدید