کد مطلب: 

237259

ارائه‌ی خدمات جستجوگر بومی با کیفیت بالا، نیازی که این روزها بیشتر حس شد

در همین ایامی که با دستور نهاد‌های امنیتی صالح، اینترنت دچار اختلال شده، شبکه ملی اطلاعات نشان داد که می‌تواند به‌طور نسبی نیاز‌های اساسی مردم اعم از حوزه ارتباطات، بانکداری، حمل‌و‌نقل و ... را پوشش دهد،
ارائه‌ی خدمات موتور جستجوگر با کیفیت بالا، نیازی که این روزها بیشتر حس شد

به گزارش سیتنا، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی که در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش با عنوان «درس عبرتی که باید از غائله آبان ۹۸ گرفت» منتشر کرده است با بیان اینکه چندسال پیش وقتی درباره اثرات منفی امنیتی شبکه‌های اجتماعی خارج پایه صحبت می‌کردیم عده‌ای ما را به پیشگویی‌های نادرست و عدم فهم الزامات جهان فناوری محور متهم می‌کردند، آورده است:، اما اکنون و پس از آشکار شدن نقش این شبکه‌ها در شرارت‌های سال ۹۶، اقدام تروریستی علیه خانه ملت و غائله آبان ۹۸ دیگر کمتر کسی به این حقیقت شک دارد که این شبکه‌ها می‌توانند به عنوان اسب تراوای دشمن، آرامش و امنیت ملی کشور را برهم بزنند.

وی در این یادداشت تاکید دارد‌: ما براین باوریم این شبکه‌ها امکان اخلال در جریان آزاد اطلاعات در کشور و اعمال راهبرد‌های جنگ شناختی را به دشمن می‌دهد و تداوم این ولنگاری و بی‌انضباطی در فضای سایبری کشور این تهدیدات را به صورت نهادینه علیه امنیت ملی تداوم می‌بخشد که تصمیم‌گیری اساسی و ملی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

سردار جلالی در ادامه این یادداشت آورده است: به عنوان متخصص رصد تهدیدات علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور رسما اعلام می‌کنیم؛ افکار عمومی به عنوان یک دارایی راهبردی کشور در معرض یک تهدید قطعی است. هزینه‌های میلیاردی که آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر مرتجعین منطقه بر روی اردوگاه‌های سایبری منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب انجام داده‌اند ما را به این ضرورت می‌رساند تا چاره‌ای جدی بیندیشیم. امنیت‌مردم نمی‎‌تواند دستمایه بازی چند عنصر فریب خورده قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در همین ایامی که با دستور نهاد‌های امنیتی صالح، اینترنت دچار اختلال شده، شبکه ملی اطلاعات نشان داد که می‌تواند به‌طور نسبی نیاز‌های اساسی مردم اعم از حوزه ارتباطات، بانکداری، حمل‌و‌نقل و ... را پوشش دهد، در این بین، مهمترین مشکل عدم ارائه خدمات موتور جستجوگر با کیفیت بالا و بعضی الزامات دیگر بود که قبلا هم به نقص و ضرورت تکمیل آن اشاره کرده بودیم که انشاالله به سرعت تکمیل می‌شود.

سردار جلالی با اشاره به اینکه ما برای تامین امنیت کشور در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به ملی‌سازی فضای‌سایبری و توسعه شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی داریم می‌افزاید: تجارب تلخ چندسال گذشته و اغتشاشات اخیر نشان داد آن‌هایی که حامی شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی نیستند یا جاهل و یا مغرضند. شبکه ملی اطلاعات یعنی اینترنتی ارزان‌تر، سریع‌تر و امن‌تر که می‌تواند به عنوان مبنای توسعه اقتصادی کشور قلمداد گردد. آیا باز هم قرار است از اتفاقات اخیر به‌دلیل منافع سیاسی چشم‌پوشی شود و درس عبرت نگیریم؟!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان می‌افزاید: از تمامی آن‌هایی که قلبشان برای این ملت و خاک پاک ایران اسلامی می‌تپد دعوت می‌کنم که با صدایی رساتر از قبل تکمیل شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی را به‌عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کرده و اجازه ندهند برخی به‌دلیل منافع غیر ملی در این مسیر سنگ‌اندازی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-20 16:31

افزودن دیدگاه جدید