کد مطلب: 

237189
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

مخالفت سه سال قبل شهرداری‌ها با تاکسی‌های اینترنتی، به زیان امروز شهرداری‌ها تمام شد/ تفاهم شد تا ۱.۵ درصد درآمد تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری‌ها برسد؛ امروز می‌توانست ۳۰ درصد درآمد آنها متعلق به شهرداری باشد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه فناورانه آینده سهمی داشته باشیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کنیم و بستر فعالیت آنها را فراهم کنیم.
مخالفت سه سال قبل شهرداری‌ها با تاکسی‌های اینترنتی، به زیان امروز شهرداری‌ها تمام شد/ تفاهم شد تا ۱.۵ درصد درآمد تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری‌ها برسد؛ امروز می‌توانست ۳۰ درصد درآمد آنها متعلق به شهرداری باشد

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: حرکتی در میان جوانان برای توسعه پارک‌های فناورانه آغاز شده که اگر جلوی آن بایستیم صاحب هیچ چیزی نخواهیم بود و در آینده چیزی از این حرکت‌ها برای ما نخواهد ماند. فرصتی در میان جامعه ایجاد شده و شهرها به سمت انجام کارهای نوآورانه حرکت می‌کنند.

وی افزود: در نظام آموزشی آینده آموزش تا لحظه مرگ وجود خواهد داشت و امروز افرادی که هیچ آشنایی با اینترنت ندارند و حتی سواد هم ندارند، از موبایل استفاده می‌کنند. ما به دانشگاه‌ها به دید تولید نیروی انسانی ماهر نگاه می‌کنیم و بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع فضا در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و خوشبختانه امروز ۶ هزار استارتاپ‌ در ایران فعال شده است.

ستاری ادامه داد: امروز ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارند و برای ۳۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند. امروز بیش از ۱۴۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان یکصد دانشگاه برتر دنیا را داریم که ۹۳ استارتاپ جدید را در سطح دنیا شکل دادند.

معاون علمی رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که امروز سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع از بانک‌ها در حوزه استارتاپ‌ها جذب می‌شود، افزود: این منابع به صورت وام در این حوزه در حالی پرداخت می‌شود که ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری در ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفته است. ما در سال ۱۴۰۰ به عدد یک میلیون متر مربع فضای جدید در حوزه استارتاپ‌ها خواهیم رسید که به واسطه این افزایش فضا دو هزار شرکت جدید استارتاپی شکل می‌گیرند.

ستاری ادامه داد: صحبت ما امروز با اعضای شورای شهر تهران این است که به ما اعلام کنند می‌خواهند جلوی این حرکت‌های نوآورانه بایستند یا می‌خواهند در قالب شهرداری سهمی در توسعه فناوری داشته باشند. در شهرهای نوآورانه شهرداری‌ها پیشرو در حوزه استارتاپ‌ها هستند و جالب است که از آن کسب درآمد می‌کنند و به عنوان منابع پایدار درآمدی به آن توجه ویژه‌ای دارند.

وی تاکید کرد: سه سال قبل در حوزه تاکسی‌های اینترنتی مخالفت‌هایی صورت گرفت و حتی برای بودن یا نبودن آن مناظره‌های تلویزیونی برگزار شد، در حالی که اگر امروز به این برنامه‌ها نگاه کنیم، قطعا از آن خجالت‌ می‌کشیم.

ستاری ادامه داد: نهایتا تفاهمی صورت گرفت که ۱.۵ درصد درآمد تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری‌ها برسد؛ در حالی که اگر همان سه سال پیش شهرداری خود فضا را برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مهیا می‌کرد، امروز ۳۰ درصد درآمد آنها متعلق به شهرداری بود.

وی تاکید کرد: من حرفم با شما نمایندگان مردم در شورای شهر این است که اگر همراه این فرآیند نوآورانه بشوید، می‌توانید صاحب آن باشید و باید شاهد پیشرفت آن باشید؛ در غیر این صورت این حوزه پیشرفت خود را خواهد داشت، ولی شما سهمی در آن ندارید.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این که شهرداری می‌تواند یک پهنه نوآورانه باشد و می‌تواند خود فضای شتاب‌دهنده به فعالیت استارتاپ‌ها باشد، افزود: مجموعه مدیریت شهری می‌تواند به ما کمک کند، در حال حاضر در اطراف دانشگاه شریف ۵۰۰ شرکت نوآورانه ایجاد شده است. این کار توسط جوانانی از کشور انجام شده که پیشتر از کشور خارج می‌شدند. اما امروز مانده‌اند و در حال فعالیت در کشور هستند و به این ترتیب برای بیش از ۳ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند. امروز شهرهای بزرگ دنیا مهد استارتاپ‌ها شده‌اند و شهرداری‌ها خود بستر توسعه آنها را فراهم کرده‌اند و این یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای شهرها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-19 11:53

افزودن دیدگاه جدید