کد مطلب: 

237131

برنامه‌های رویداد "هفته‌ ایران دیجیتال" تشریح شد

دبیر برگزاری رویداد "هفته ایران دیجیتال" برنامه‌ی پیش روی این رویداد در سال جاری که از شنبه دوم آذرماه آغاز و تا پنجشنبه هفتم آذرماه ادامه خواهد یافت را تشریح کرد.
برنامه‌های رویداد "هفته‌ ایران دیجیتال" تشریح شد

مهدی روحانی نژاد، دبیر برگزاری رویداد "هفته ایران دیجیتال" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، تشریح کرد: از سال گذشته و با توجه به مواردی که وزارت ارتباطات در رابطه با اقتصاد دیجیتال دنبال می‌کرد و همچنین ترندی که در تحول دیجیتال شکل گرفت، برگزاری "هفته ایران دیجیتال" را در برنامه گروه طیف قرار دادیم.

وی ادامه داد: این هفته در تمام دنیا وجود دارد و مباحث تحول دیجیتالی در آن دنبال می‌شود. سال گذشته بخش عمده‌ی موضوع همایش در صنعت مخابرات بود و موضوعاتی همچون API، 5G و IoT مطرح شد. بحث‌های شهر هوشمند نیز از موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد که شهرداری تهران و مشهد پیرامون این موضوع پایلوت‌هایی ارائه دادند که شامل مباحث مرتبط با آبیاری هوشمند در برخی بوستان‌ها در تهران یا در مشهد بود.

وی افزود: وزارت نیرو نیز در موضوع تحول دیجیتال در صنعت برق بررسی‌هایی داشت که بحث حذف قبوض برق نیز سال گذشته در این همایش مطرح شد. کنتور هوشمند نیز در این همایش مورد بررسی قرار گرفت که در سال جاری این مباحث عملی شدند.

روحانی نژاد در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی نیز موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت و امسال که دومین دوره‌ی این همایش است پربارتر برگزار می‌شود و اولین گردهمایی APIهای مخابراتی کامل‌تر خواهد بود و اپراتورهای مخابراتی این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: این سمینار از شنبه دوم آذرماه آغاز و تا پنجشنبه هفتم آذرماه ادامه دارد. شنبه نیمه نهایی لیگ اینترنت اشیاء را داریم و استارت آپ‌های اینترنت اشیاء با هم رقابت می‌کنند. بحث اصلی این سمینار هوشمندی است و در فضای دیجیتال فناوری‌های دیجیتالی که کشور را به سمت هوشمندسازی می‌برند دغدغه‌ی اصلی ماست.

وی گفت: طی این روزها گرهمایی APIهای مخابراتی، لیگ نیمه نهایی اینترنت اشیاء، هوشمند سازی مصرف انرژی و راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند مطرح و برگزار می‌شوند و در روز آخر رویداد، سمیناری در حوزه‌ی 5G در کیش برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برای کل هفته برنامه ریزی کردیم و در سایت irandigitalweek.ir جزئیات درج شده است. گفتنی است در کنار این کنفرانس در روزهای 4 و 5 آذرماه نمایشگاه اینترنت اشیاء ایران یا آیوتکس 2019 با حضور شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که در حوزه‌ی اینترنت اشیاء فعال هستند، برپا خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-18 11:21

افزودن دیدگاه جدید