کد مطلب: 

237047

وزیر ارشاد: وارد شدن یک‌باره به شبکه‌های مجازی از جمله مشکلات فضای رسانه‌ای در سال‌های اخیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فضای رسانه‌ای در این چند سال مشکلات عدیده‌ای داشته‌است، افزود: یکی از این مشکلات، وارد شدن یک‌باره به شبکه‌های مجازی و آنلاین در کشور بود که مطبوعات کلاسیک را در رقابت با خود قرار داد.
وزیر ارشاد: وارد شدن یک‌باره به شبکه‌های مجازی از جمله مشکلات فضای رسانه‌ای در سال‌های اخیر است

به گزارش سیتنا، سید عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با بیان اینکه ما در کشور از فرصت‌های شبکه‌ای، خوب استفاده نمی‌کنیم،افزود: جلسه شورای عالی فرهنگی فرصتی است که مدیران در جلسات آن حضور دارند و می‌توانند با ارتباط مستقیم باهم به شکلی عمل کنند که بسیاری از مسائل و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای در این چند سال مشکلات عدیده‌ای داشته‌است، افزود: یکی از این مشکلات، وارد شدن یک‌باره به شبکه‌های مجازی و آنلاین در کشور بود که مطبوعات کلاسیک را در رقابت با خود قرار داد.

صالحی در خصوص بحث کاغذ رسانه‌های مکتوب در کشور خاطرنشان کرد: در پایان سال 97 نگاهی بود که کاغذ به‌عنوان کالای اساسی نباشد که تلاطم‌هایی را ایجاد کرد و اواخر اردیبهشت کاغذ در کالای اساسی قرار گرفت و بروکراسی اداری در کشور سبب شد که این  مسیر واردکردن کاغذ به‌عنوان کالای اساسی به جریان بیفتد.

وزیر ارشاد با اشاره به این‌که 40 هزار تن برای کاغذ مطبوعات در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد:  رقم بسیار خوبی را در فضای سفارش کاغذ داشتیم و امیدواریم که با واردات کاغذ که روزبه‌روز بهتر می‌شود، بتوانیم کمک‌های شایان توجهی در این خصوص به رسانه‌ها داشته باشیم.

وی تعداد بیمه‌شدگان شغل خبرنگاری در کشور را 28 هزار نفر تا پایان سال 97 عنوان کرد و افزود: این آمار طی دو سال به 42 هزار نفر بیمه‌شده خبرنگاری رسیده که امیدوار بودیم این مسئله در سال جاری و آینده نیز ادامه پیدا کند و برخی مسائل سبب شد این روند مطلوب ادامه پیدا نکند ولی دنبال حل این مسائل هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-16 16:45

افزودن دیدگاه جدید