کد مطلب: 

236972

نمایش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایران در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین

«بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته چین» 22 تا 25 آبان ماه در شهر «شنزن» برپا است. در این نمایشگاه 10 شرکت دانش‌بنیان ایرانی محصولات خود را نمایش می‌دهند.
نمایش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایران در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین

به گزارش سیتنا، هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیانی ایران که به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به جمهوری خلق چین سفر کرده است، همزمان با بریایی نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته چین از این نمایشگاه بازدید کرد و با آخرین تحولات و دستاوردهای حوزه‌های مختلف علمی آشنا ‌شوند.

از آنجا که شرکت‌هایی از 30 کشور مختلف در این رویداد حضور دارند بنابراین فرصت برای تعامل و تبادل اطلاعات فراهم است. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در مراسم افتتاحیه این رویداد سخنرانی کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم از حرکت اقتصادی جدید ایران برای رهایی از وابستگی به نفت گفت و بیان کرد: از میانه دهه 1990، نوآوری به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه سیاست‌گذاری در ایران تبدیل شد. از آن زمان، تحولاتی در عالی‌ترین سطح سیاست‌گذاری کشور برای همگام‌سازی ظرفیت­ها در جهت توسعه نوآوری‌های علمی و فناورانه صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: نقشه جامع علمی کشور و قانون ویژه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین مصادیقی است که در این رابطه موجب شکل‌گیری یک نهضت بزرگ نوآوری در دانشگاه‌ها و صنایع داخلی شدند. همگام با تحولات فوق، شکل‌گیری زیرساخت‌هایی از قبیل مراکز رشد کسب‌وکار، شتابدهنده­ها، پارک‌های علمی و فناوری، مناطق ویژه علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیر، خلأهای نهادی موجود در نظام ملی نوآوری ایران را تا حد زیادی برطرف کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان با تاکید بر اینکه گذار سیاستی ایران به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، از نقطه‌نظر خروجی‌های نوآوری نیز نتایج چشمگیری داشته است، گفت: از زمان تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 2010، تاکنون در حدود 4700 شرکت بر اساس قابلیت‌های فناورانه­شان، حائز عنوان دانش‌بنیان شده‌اند. این شرکت­ها تنها در این مدتِ کوتاه 11 میلیارد دلار از کل ارزش سالانه اقتصاد ایران را تولید کرده و موجب اشتغال مستقیم بیش از 300هزار نفر شده‌اند.

ستاری در ادامه تصویری کامل تر از دو دهه تلاش ایران برای گذار از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کرد و ادامه داد: این تصویر، جهش چشم‌گیر ایران در شاخص نوآوری جهانی در مدت 5 سال است. بنا بر آخرین گزارش شاخص نوآوری جهانی، رتبه ایران در عملکرد نوآوری در سال 2019 در میان کشورهای جهان با بهبودی 60 پله­ای همراه بوده است. جمهوری اسلامی ایران، کم‌وبیش در تمام ابعادِ نشان دهنده­ی عملکرد نوآوری در سطح ملی، گذاری موفقیت‌آمیز را به سمت ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا داشته­ است.

بر اساس این گزارش، در این سفر 70 شرکت دانش بنیان هیات ایرانی را همراهی می کنند که از این تعداد 10 شرکت فناور در پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارند. پاوین ایران برای 5 سال متوالی در این نمایشگاه حضور دارد. این شرکت‌های فناور آخرین دستاوردهای خود در حوزه‌هایی همچون اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در غرفه‌های خود در معرض نمایش قرار داده‌اند.

حضور در این رویداد فرصتی مناسب برای این شرکت‌ها است تا توانمندی خود را به بازار جهانی عرضه کنند. پس زمینه برای تجاری‌سازی ایده‌ها، جذب فرصت‌های صادرات و سرمایه‌گذار مهیا است.

از سویی حضور پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد جلب مشارکت شرکت‌های توانمند به تعریف همکاری‌های بین الملل‌ایرانی و معرفی ظرفیت‌های علمی و فناوری ایران به مخاطبان چینی را به دنبال دارد و استفاده از فرصت همکاری شکل گرفته، ارتقا سطح همکاری‌های فناورانه میان دو کشور را تقویت می‌کند.

نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین به عنوان مهمترین نمایشگاه فناوری و نوآوری این کشور هر سال برگزار می شود. در بیست و یکمین دوره این رویداد نیز 500 شرکت چینی به همراه شرکت هایی از 30 کشور دنیا دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف همچون خانه هوشمند، رباتیک و لیزر، انرژی، هوا و فضا، سلامت هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته اند. این نمایشگاه نقش مهمی در ارتقاء همکاری ها و مبادلات علمی و فناورانه میان کشورهای مختلف دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-14 23:42

افزودن دیدگاه جدید