کد مطلب: 

236951
عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

تجهیز کشور به سیستم‌های نوین آبیاری هوشمند از تکالیف دولت و جهاد کشاورزی است/ از نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داخلی حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در برنامه‌‌ی ششم، تصویب کردیم و یکی از تکالیفی که برای دولت و جهاد کشاورزی اعمال شد، مجهز شدن کشور به سیستم های نوین آبیاری هوشمند است، تا بتوانیم حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم.
تجهیز کشور به سیستم‌های نوین آبیاری هوشمند از تکالیف دولت و جهاد کشاورزی است/ از نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داخلی حمایت می‌کنیم

دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا، پیرامون تجهیز برخی باغات کشور به سیستم‌های آبیاری هوشمند، گفت: یکی از مصوبات برنامه‌‌ی ششم در چارچوب استفاده‌‌ب بهینه از آب مصرفی در حوزه‌‌ی کشاورزی در بخش شرب و صنعت است؛ چراکه بین 80 تا 90 درصد آب مصرفی در این بخش است، بنابراین در برنامه‌‌ی ششم تصویب کردیم و یکی از تکالیفی که برای دولت و جهاد کشاورزی اعمال کردیم مجهز شدن کشور به سیستم های نوین آبیاری است، تا بتوانیم حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم.

نماینده‌‌ی مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: چنین مصوبه‌ای را در مجلس داریم و این مصوبه راه را باز می‌کند تا شرکت‌هایی که در حوزه‌های دانش بنیان، علم و فناوری و تکنولوژی کار می کنند، این ایده ها را مطرح کنند و از طرف دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ساخت بسیاری از تجهیزات نوین و مدرن حمایت شوند.

تربتی نژاد، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها هم از طرف دولت و هم از طرف جهاد کشاورزی خواهد بود، البته در تولیداتی که ارائه می‌شود باید اصول  فنی و آبیاری لحاظ شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، افزود: ما نماینده‌ها هم به دنبال آن هستیم که این تولیدات داخلی مورد حمایت قرار گیرند. اگر مواردی مورد بی مهری قرار گرفت، تولیدکنندگان می‌توانند به نماینده‌ها رجوع کنند؛ ما نیز از نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داخلی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-14 12:16

افزودن دیدگاه جدید