کد مطلب: 

236880

افتتاح "نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین" با حضور دکتر ستاری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی علمی، فناوری و دانش‌بنیانی به چین رفت تا همکاری‌های علمی و فناورانه میان دو کشور را رونق ببخشد.
افتتاح "نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین" با حضور دکتر ستاری

به گزارش سیتنا، ستاری به دعوت رسمی وزیر علوم چین به این کشور سفر کرده است و ۷۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق او را همراهی می‌کنند. سفری علمی و فناورانه که گسترش تعاملات میان دو کشور ارمغان آن است. ستاری در این سفر دیدارهایی با وزیر علوم چین و سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین خواهد داشت.

سونگ تائو مرداد ماه سال جاری به ایران سفر کرد و با سورنا ستاری دیدار داشت. او در این سفر ابراز کرده بود که «متوجه شدم ایران نه تنها صادرکننده نفت و گاز است، بلکه در حوزه علم و فناوری نیز پیشرفته است. با وجود تحولات بین‌المللی و چالش‌ها اما اراده چین برای توسعه روابط با ایران تغییر نکرده است و در شرایط فعلی از توسعه بیشتر روابط با ایران استقبال می کنیم.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در بخش دیگر سفر خود به شهر شنزن به‌عنوان قطب فناوری اطلاعات چین می‌رود. ستاری در نشست تجاری و فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و چینی حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند. او همچنین فردا ۲۲ آبان ماه همزمان با افتتاح «نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین» در این رویداد نیز حاضر می‌شود و با سخنرانی توضیحاتی درباره پیشرفت‌های علمی و فناوری کشورمان و ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری ارائه می‌دهد.

این رویداد بیست و یکمین دوره خود را تجربه می‌کند و ۵۰۰ شرکت چینی به همراه شرکت‌هایی از ۳۰ کشور دنیا دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف همچون خانه هوشمند، رباتیک و لیزر، انرژی، هوا و فضا، سلامت هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می‌گذارند.

دیدار با دانشجویان ایرانی که در چین مشغول به تحصیل هستند، بخش دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.

اقدامات علمی‌وفناورانه میان دو کشور در این سال‌ها رو به گسترش است. ایجاد صندوق علمی راه ابریشم بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین در سفر رئیس جمهور چین در ژانویه ۲۰۱۶ به ایران به امضا رسید و فرآیند اجرای آن نیز بلافاصله آغاز شد.

همچنین در آوریل ۲۰۱۷ در سفر معاون نخست وزیر چین به تهران، تفاهم همکاری در خصوص تبادل محققان میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید و به دنبال آن تعدادی از محققان جوان ایران به مرکز تعاملات علم و فناوری وزارت علوم و فناوری چین معرفی شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-12 18:56

افزودن دیدگاه جدید