کد مطلب: 

236775
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

در کشاورزی هوشمند می‌توانیم مصرف آب را تا 50 درصد کاهش دهیم/ با مساعدت وزیر ارتباطات، برای اولین بار در شهرستان دزفول و در وسعت 2000 هکتار، آبیاری هوشمند را آغاز کردیم

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، گفت: برای اولین بار در شهرستان دزفول و در وسعت 2000 هکتار، بحث آبیاری هوشمند را با مساعدت وزیر ارتباطات شروع کردیم و تا کنون مطالعات انجام شده و در مرحله‌ی نصب تجهیزات هستیم.
در کشاورزی هوشمند می‌توانیم مصرف آب را تا 50 درصد کاهش دهیم/ با مساعدت وزیر ارتباطات، برای اولین بار در شهرستان دزفول و در وسعت 2000 هکتار، آبیاری هوشمند را آغاز کردیم

عباس پاپی زاده بالنگان، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا پیرامون تجهیز برخی باغات کشور به سیستم‌های آبیاری هوشمند، گفت: در حال حاضر تولید کشاورزی ما حدود 125 میلیون تن است که با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران نیاز به افزایش ظرفیت دارد و با توجه به منابع آبی و خاکی که در اختیار داریم، برآوردی که از تولیداتمان به دست آورده‌ایم  حدودا دو برابر میزانی است که در حال حاضر داریم و تقریبا می‌توانیم با منابع فعلی به 250 میلیون تن برسیم.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، افزود: موضوعی که وجود دارد این است که چگونه از منابع آبی فعلی استفاده کنیم و بهره‌بری را افزایش دهیم. در کشورهای توسعه یافته تقریبا با یک سوم آبی که ما در کشور مصرف می‌کنیم و به تولیدات مطلوب کشاورزی می‌رسند.

نماینده‌ی مردم دزفول در مجلس، خاطرنشان کرد: نیاز است بهره‌وری را افزایش دهیم و یکی از مسائلی که باید مدنظر داشته باشیم بحث استفاده از تکنولوژی روز و به‌روز کردن سیستم‌های آبیاری است. باید بدانیم با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی در چه زمانی از روز نیاز به آبیاری داریم و این امر باعث می‌شود از آبیاری اضافی خودداری یا از کمبود آبیاری جلوگیری کنیم.

پاپی زاده، اظهار کرد: در کشاورزی هوشمند با استفاده از سیستم‌های هوشمند و سنسورهای هوشمند که در دنیا وجود دارد و یا آبیاری قطره‌ای، هماهنگی را بین مزرعه و نیاز واقعی گیاه و سیستم آبیاری برقرار کرده و آبیاری را هدفمند می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، گفت: در آبیاری سنتی، قسمت‌هایی که محصولی هم وجود ندارد آبیاری می‌شود و آب هدر می‌رود، اما در کشاورزی هوشمند می‌توانیم مصرف آب را تا 50 درصد کاهش دهیم و از این آب‌های باقی مانده، مزارع بیشتری را آبیاری کنیم و با این آب، نیاز آبی بخش صنعت را تامین می‌کنیم و در نهایت می‌توانیم ارزش افزوده‌ی بیشتری داشته باشیم.

پاپی زاده، ادامه داد: برای اولین بار در شهرستان دزفول و در وسعت 2000 هکتار، بحث کشاورزی هوشمند را با مساعدت وزیر ارتباطات شروع کردیم و تا کنون مطالعات انجام شده و در مرحله‌ی نصب تجهیزات هستیم تا این وسعت نمونه‌ی الگویی باشد برای تمام استان‌های هم‌جوار تا بتوانیم ترویج سیستم هوشمند کشاورزی هم در بحث آبیاری و هم در بحث مبارزه با آفات را داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-10 16:01

افزودن دیدگاه جدید