کد مطلب: 

236767
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

عملکرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مطلوب و قابل دفاع است/ اتفاقات خوبی در این پژوهشگاه می‌افتد و حرکت رو جلوست/ پژوهشگاه ICT در برون‌سپاری فعالیت‌های پژوهشی‌ گام‌های موثرتری بردارد

عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر از پتانسیل مراکز پژوهشی استفاده کنیم دانشگاه‌های ما پویا و مساله محور می‌شوند و پژوهش‌های آینده به مراکز دانشگاهی و پژوهشی سپرده می‌شوند.
عملکرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مطلوب و قابل دفاع است/ اتفاقات خوبی در این پژوهشگاه می‌افتد و حرکت رو جلوست/ پژوهشگاه ICT در برون‌سپاری فعالیت‌های پژوهشی‌ گام‌های موثرتری بردارد

دکتر سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی فعالیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بازوی پژوهشی حوزه‌ی ICT کشور، گفت: واقعا عملکرد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مطلوب و قابل دفاع است. اتفاقات خوبی در این پژوهشگاه می‌افتد و حرکت رو به جلوست.

عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: حوزه‌ی پژوهش حوزه‌ای رو به جلوست که تعریف مشخصی در دنیا دارد. تمام شرکت‌ها هم بخش تحقیق و توسعه دارند و زمانی که علم کاری را ندارند به سمت بخش‌های پژوهشی یا دانشگاه‌ها می‌روند و برای حل موضوعاتشان از آن‌ها کمک می‌گیرند.

باستانی، ادامه داد: پژوهش بخش اول کار است و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با کمک صنعت این کار را پیش می‌برند و به توسعه‌ی کار کمک می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: اگر از پتانسیل مراکز پژوهشی استفاده کنیم دانشگاه‌های ما پویا و مساله محور می‌شوند و پژوهش‌های آینده به مراکز دانشگاهی و پژوهشی سپرده می‌شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم برون سپاری فعالیت‌های پژوهشی و استفاده از پتانسیل بخش دانشگاهی برای اجرای فعالیت‌های پژوهشی در پژوهشگاه‌ها، گفت: به عنوان مثال وزارت نفت کارهایش را صرفا به دست پژوهشگاه نفت می‌سپارد که این محدود کردن مشکل ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برون‌سپاری فعالیت‌های پژوهشی‌اش گام‌های موثرتری بردارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-10 11:56

افزودن دیدگاه جدید