کد مطلب: 

236712

اختصاص خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی برای رفع نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی خبر داد.
اختصاص خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (RINITEX 2019) گفت: امروز حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد. اگر تا قبل از این تنها دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای پیوند دانشگاه و صنعت تلاش می‌کردند، امروزه شرکت‌های دانش بنیان تلاش دارند نوآوری‌ها را وارد صنعت کنند.
وی ادامه داد: اگر امروز می‌توانیم به ساخت داخل افتخار کنیم به این دلیل است که تلاش و پافشاری بسیاری در این زمینه انجام شده است و شرکت‌های دانش بنیان خودشان را به زیست‌بوم فناوری و نوآوری تحمیل کرده‌اند.
وحدت تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی حدود ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و نیز دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری خوبی وجود دارد و این استان در شهرک‌‌های تخصصی نیز پیشگام بوده، اما صندوق پژوهشی و فناوری که در شأن آذربایجان شرقی باشد در این استان وجود ندارد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: این درحالی است که صندوق پژوهش و فناوری استانی یکی از ملزومات حمایت از شرکت‌‌های فناور و دانش بنیان است که آذربایجان از این نعمت محروم بوده و صندوق ارس پاسخگوی نیازهای این استان نیست. علاوه بر این صندوق نوآوری حمایت می‌کند تا یک مرکز نوآوری در شأن این استان نیز راه اندازی شود؛ چرا که یکی از ظرفیت‌های مهم آذربایجان شرقی بحث صادراتی بودن محصولات دانش بنیان در این استان بوده که ظرفیت بزرگی است و باید از آن استفاده کرد.
وحدت اظهار کرد: علاوه بر این بر اساس مذاکرات صورت گرفته، قرار شد صندوق نوآوری تا زمان تاسیس صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی، خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی برای رفع نیاز شرکت‌های دانش بنیان این استان تخصیص دهد.
وی یادآور شد: صندوق نوآوری به عنوان نهاد تامین مالی اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور تلاش دارد تا شرکت‌های دانش بنیان دغدغه مالی نداشته باشند. در همین راستا اعتماد صنایع به شرکت‌های دانش بنیان برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ لذا گردهمایی‌های تخصصی‌ای را برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان برگزار کرده‌ایم که برای این اکوسیستم بسیار موثر بوده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اگر صنعت کشور، حوزه دانش بنیان را جدی نمی‌گرفت، شرکت‌های این حوزه نمی‌توانستند رشد کنند. حمایت وزارت صنعت و نگاه ویژه‌ای که این وزارتخانه به زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور دارد بسیار حایز اهمیت است و امیدوارم این همکاری بتواند به رشد این زیست بوم کمک کند.
وحدت افزود: فرض ما بر این است که هیچ شرکت دانش بنیانی در کشور مشکل تامین مالی ندارد؛ با تسهیلاتی که صندوق نوآوری در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد مانند تسهیلات ۹ درصدی لیزینگ، امیدواریم بتوانیم صنایع کشور را به خرید محصولات دانش بنیان داخلی ترغیب کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-09 12:09

افزودن دیدگاه جدید