کد مطلب: 

236697
"توئیتر و فیس بوک؛ شبکه‌های اجتماعی وابسته"

حسین شیخ الاسلام: وابستگی شدید فیس‌بوک و توئیتر به سیاست‌های آمریکا، آنها را محدودتر می‌کند/ بی‌اعتمادی مردم به این شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است

شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر و فیس‌بوک در عین سر دادن شعار آزادی بیان، روز به روز محدودتر می‌شوند و این سوال را در ذهن مخاطب آگاه ایجاد می‌کنند که آیا واقعا چنین آزادی وجود دارد؟
حسین شیخ الاسلام: وابستگی شدید فیس‌بوک و توئیتر به سیاست‌های آمریکا، آنها را محدودتر می‌کند/ ببی‌اعتمادی مردم به این شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است

به گزارش سیتنا، شبکه‌ی اجتماعی توئیتر چندی پیش گروهی از حساب‌های کاربری مستقل بست، البته فیس بوک هم پیش از توئیتر تعدادی از حساب‌های کاربری مستقل را از دسترس خارج کرده بود.

شایان ذکر است؛ جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل توئیتر نیز چندی پیش در حساب شخصی خود نوشت که این شرکت تصمیم دارد تمامی تبلیغ های سیاسی در سراسر جهان را در این شبکه اجتماعی متوقف نماید.

تمامی این اتفاقات در فاصله زمانی کوتاه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شک و شبهه هایی را در استقلال این شبکه‌های اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

به گزارش سیتنا، حسین شیخ الاسلام، مشاور پیشین وزیر امور خارجه در بخشی از گفت‌وگوی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دلیل این محدودیت‌ها را سیاست آمریکایی می‌خواند و می‌گوید: این مساله پیش از هر چیز گویای آن است که غرب و در رأس آن ایالات متحده آمریکا در ارتباط با آزادی بیان و حقوق بشر یک دروغگوی بزرگ است. آنها از رفتارها و شیوه های مختلف برای ظلم به بشر استفاده می کنند. 

شیخ الاسلام در خصوص وابستگی این شبکه‌های اجتماعی در مدت زمان کوتاه تا انتخابات آمریکا، توضیح می‌دهد: این دلیلی است بر این مدعا که دموکراسی در آمریکا، دموکراسی پول و سرمایه داری است و نه دموکراسی مردمی. در آمریکا هرکس که پول و قدرت بیشتری دارد، برنده تر است؛ نه اینکه مردم بتوانند اراده شان را در انتخابات به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: آنها برای به دست آوردن رضایت اسرائیلی ها در آمریکا چنین اقدامات خلاف و غیرقانونی را مرتکب می‌شوند. ترامپ به هر جنایتی دست می زند که یکبار دیگر انتخاب شود. اتهام زدن به ایران و روسیه هم که پیشتر توسط فیس بوک صورت گرفت از همین جا نشأت می‌گیرد.

شیخ الاسلام، تاکید کرد: این شبکه های اجتماعی برخلاف آنچه که دفاع از آزادی بیان می نامند و شعارش را سرمی‌دهند کاملا در جهت خلاف عمل کرده و وابستگی شدیدشان به سیاست آمریکا، آنها را محدودتر می‌کند. این مساله باعث بی‌اعتمادی مردم به این شبکه ها می‌شود. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-09 00:25

افزودن دیدگاه جدید