کد مطلب: 

236529

فیلم/ رئیس جمهور: ایجاد 300 هزار اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان بسیار ارزنده است

رئیس جمهور اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان با تولید علم و درآمد، قدرت، رفاه و عزت می آفریند و باید بین سرمایه گذار و شرکتهای نوپا پیوند ایجاد کرد.
فیلم/ رئیس جمهور: ایجاد 300 هزار اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان بسیار ارزنده است

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی، ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال در شرکتهای دانش بنیان را بسیار ارزنده دانست و اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان با تولید علم و درآمد، قدرت، رفاه و عزت می آفریند و باید بین سرمایه گذار و شرکتهای نوپا پیوند ایجاد کرد.

دکتر روحانی افزود: این مجموعه یک کارخانه نوآوری است و این بسیار حائز اهمیت است چرا که در کارخانه‌های معمولی نوآوری‌های قبلی عملیاتی می‌شود، یعنی نتایج گام‌های گذشته به عمل می‌رسد اما در این کارخانه ایده‌های نو پدید آمده و آفریده می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این کارخانه شرکت‌های استارت‌آپ و  جوانان نوآفرین‌ تلاش و فعالیت کرده و در کنار آنها شتاب‌دهنده‌ها یاری‌گری می‌کنند و در کنار هم کار را به پیش می‌برند تا در پیچ و خم‌های اداری متوقف نشوند.

دکتر روحانی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های نوآورانه نیاز به فرهنگ، زیرساخت و همکاری دارد، گفت: همفکری، هم‌آوایی و همکاری باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های ارایه شده در جلسه با مسئولان این مجموعه و شتاب‌دهنده‌ها و سرپرست های شرکتهای استارت‌آپ‌، اظهار داشت: معمولاً در صنعت، فناوری و علم دنباله‌رو هستیم  به گونه‌ای که در علوم جدید، کشورهای صنعتی و پیشرفته گامی را برداشته‌اند و ما می‌خواهیم آن را دنبال کرده و مانند آنها اقدام کنیم، اما در این مجموعه می‌توانیم نوآوری را به معنای آنکه دیگری آن را انجام نداده و در آن اولین هستیم، داشته باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه کسی که رساله دکترا می‌نویسد باید مطلبی نو ارایه کند و ایده‌ای جدید را به ثمر برساند، اظهار داشت: بر این اساس می‌توانیم با استفاده از شرایط بوجود آمده در برخی امور پیشتاز باشیم، به گونه‌ای که ایده‌ای را به مرحله عمل، تولید و ارایه به بازارهای داخلی و خارجی برسانیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: افتخار دولت های یازدهم و دوازدهم این است که گام‌های خوبی را در این عرصه برداشته است؛ البته ممکن است این تلاش‌ها کامل نبوده یا کمتر از انتظار نسل جوان باشد، اما در مجموع یک حرکت بسیار خوبی به انجام رسیده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های استارت‌آپی فعال در این کارخانه به نوعی کارشان به پیشرفت آی‌سی‌تی و پهنای باند مربوط است، گفت: اگر پهنای باند وجود نداشت، بسیاری از این امور امکان تحقق پیدا نمی‌کرد و این در حالی است که دولت برای اینکه امروز بتوانیم در حوزه پهنای باند امکانات لازم را داشته باشیم، فشارهای بسیاری را تحمل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنگامی که در یک منطقه به جای راهی معمولی آزادراه ایجاد می‌شود به همان اندازه که در امور تسهیل ایجاد می‌کند، به طور طبیعی مشکلات هم بیشتر می‌شود، گفت: ما باید تلاش کنیم در هر عرصه‌ای مشکلات را کاهش دهیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه با افتتاح کارخانه نوآوری آزادی کار عظیم و بزرگی صورت گرفته خاطر نشان کرد: اینکه در این مجموعه همه فعالان نوآور در یک سالن در کنار هم قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که اینگونه می‌توانند همدیگر را بهتر شناخته و از یکدیگر یاری بگیرند و این اشتراک مهم و به نوعی مصداق دستور قرآن در زمینه تعاون و همکاری است.

رئیس جمهور افزود: مهندسی ساختمان، اولین فضا را برای همکاری بوجود می‌آورد و نحوه طراحی ساختمان می‌تواند در پیشبرد امور کمک‌کننده باشد.

دکتر روحانی با اشاره به برخی گلایه‌ها از سوی فعالان حوزه نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ مبنی بر اینکه برخی وزارتخانه‌ها هنوز در روش‌های سنتی باقی مانده و به سختی شرایط نو و فعالیت‌های نوآورانه را می‌پذیرند، گفت: مطمئناً ایجاد این زیست بوم جدید در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید تلاش کنیم این محیط جدید را در عرصه‌های مختلف معرفی کرده و بشناسانیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: مطمئناً دنیای آینده با دنیای امروز جهان متفاوت خواهد بود و سبک زندگی هم بر این اساس تغییر خواهد کرد. همانطور که زمانی که تلفن همراه به ایران آمد، هیچ‌کس باور نمی‌کرد که روزی موبایل به تحولی در زندگی مردم تبدیل شده و به گونه‌ای شود که این وسیله دوست همراه افراد از صبح تا شب باشد، اما امروز اکثر مردم یک دوست و یار جدیدی دارند که البته می‌تواند کمک‌کننده و یا منحرف‌کننده باشد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-05 14:02

افزودن دیدگاه جدید