کد مطلب: 

236372

همکاری‌های بین‌المللی بهترین راه برای کاهش چالش‌های شهری است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، گفت: شهر تهران با گسترش تعاملات مثبت، آینده و اثربخش خود با سایر شهرهای جهان، معتقد است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بهترین شیوه برای موفقیت و کاهش چالش‌های شهری است.
همکاری‌های بین‌المللی بهترین راه برای کاهش چالش‌های شهری است

به گزارش سیتنا، غلام‌حسین محمدی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، گفت: برای ما در شهرداری تهران مایه بسی خرسندی و افتخار است تا به مناسبت آیین بزرگداشت روز جهانی شهرها و همچنین برگزاری چهارمین جایزه جهانی خشت طلایی تهران، میزبان جمع کثیری از مدیران، متخصصان و صاحب‌نظران شهری از خارج و داخل کشور باشیم. این جایزه با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، توسعه دامنه ارتباطات و تعاملات بین‌المللی و بهبود توانمندی‌ها در زمینه گسترش زیرساخت‌های شهری و نیز معرفی و بهره‌برداری مطلوب از تجارب اجرای پروژه‌های برتر شهرهای کشورمان و سایر شهرهای جهان، برگزار می‌شود.

محمدی ادامه داد: شهر تهران با گسترش تعاملات مثبت، آینده و اثربخش خود با سایر شهرهای جهان، معتقد است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بهترین شیوه برای موفقیت و کاهش چالش‌های شهری است. از این رو در راستای توسعه این‌گونه همکاری‌ها انتظار می‌رود جایزه جهانی خشت طلایی تهران به عنوان یک راهکار قدرتمند برای تبادل اطلاعات، دانش و گسترش شبکه همکاری‌های فنی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای زیست‌پذیری شهرهایشان مفید واقع شود.

او گفت: اینک با شعار ایجاد شهرهایی هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه به استقبال چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران می‌رویم که حاصل همکاری شهرداری تهران و تعدادی از سازمان‌های تخصصی بین‌المللی است. نهادهایی همچون برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، انجمن کلانشهرهای مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای و سازمان مجمع شهرداران آسیایی که ما را در برگزاری این رویداد بزرگ شهری یاری رساندند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دبیرخانه چهارمین دوره جایزه خشت طلایی تهران در دو بخش داخلی و بین‌المللی و در ٧ محور اصلی اقدام به جذب پروژه‌ها و تجربیات شهری نمود. در این میان پروژه‌های ارسالی از حوزه‌های معماری، شهرسازی، میراث‌فرهنگی و بازآفرینی شهری سهم بیشتری را به خود اختصاص داده بودند. در بخش داخلی تعداد ١٩٧ پروژه از ٢۴ شهر ایران دریافت شد و در بخش بین‌الملل ٣٢٢ پروژه از ٢٠٧ شهر مختلف دنیا موفق به ثبت‌نام در این رقابت شدند. در بخش داوری، از کمک متخصصان و داوران حوزه‌های مختلف استفاده شد و در هر محور ٣ اثر برگزیده انتخاب شدند که در مجموع به ٢١ پروژه برتر جایزه اهدا خواهد شد. همچنین ٢١ اثر نیز از مجموع آثار ارسالی شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

محمدی افزود: از جمله ویژگی‌های چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان خارجی است که این نشانگر ارزیابی مثبت سایر کشورها از ایده جایزه جهانی خشت طلایی تهران است، چرا که امید است از این مسیر همگرایی تبادل تجربیات و شناسایی شهرها در رابطه با توسعه و مدیریت شهری کارآمد حاصل شود. همچنین از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد، اجرای پنل‌های تخصصی بود که صبح امروز تحت عناوین «کمیته شهرهای هوشمند» و «شهرهای زیست‌پذیر و تاب‌آور برای همه» با حضور سخنرانانی متشکل از مسئولان عالی‌رتبه و کارشناسان برجسته برگزار شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در انتها بر خود لازم می‌دانم تا از همکاری صمیمانه کمیته اجرایی، داوران محترم، اعضای خانواده بزرگ شهرداری تهران و سایر نهادهای ملی و بین‌المللی که ما را در شکل‌گیری این رویداد بزرگ یاری رساندند، تشکر و قدردانی نمایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-03 00:09

افزودن دیدگاه جدید