کد مطلب: 

236345

تلاش می کنیم تهران با تکیه بر دیپلماسی موثر، شهری برای همه باشد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز بر آن هستیم تا تهران بر اساس دیپلماسی مؤثر، شهری باشد که تک تک خشت‌هایش متعلق به تمام تهرانی‌ها باشد. شهری زیست‌پذیر برای همه آن ها که شهروند تهران هستند.
تلاش می کنیم تهران با تکیه بر دیپلماسی موثر، شهری برای همه باشد

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدرضا جوادی یگانه مدیر پنل «شهرهای تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه» در چهارمین جایزه بین المللی خشت طلایی تهران، گفت: امروز همه ما در کلان‌شهر تهران گرد هم آمده‌ایم تا با تأکید بر فراگیری زیست‌پذیری و تاب‌آوری شهر، الگوی فردای تهران را رقم بزنیم. اساس آنچه به آن اشاره می‌کنم تأکید بر دیپلماسی شهری و لزوم تدوین برنامه‌های مدیریت شهری و ساخت زمینه‌های لازم برای گفتگو و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های دنیا در زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهاست. آنچه این موضوعات را در اولویت قرار می‌دهد مرکزیت ارزش‌ها، نیازها و طرح‌های خاص زیستن در جامعه ایرانی است.

وی افزود: شهروند یکی از مهم‌ترین ارکان کلان‌شهر تهران است. خانه‌ها و فضاها به دلیل قرابت با برخی از خاطره‌های تاریخی ممکن است برای برخی همراه با خرسندی نباشد اما همواره تهرانی‌ها به روی خوش و دست بخشنده در تمام ادوار معروف و مورد تأکید بوده‌اند. تهران شهری زنده به مردم و شهروندان است نه زنده به تاریخ و جغرافیای آن. این شهر همواره سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: خاطره انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، 15 خرداد، انقلاب اسلامی، سال‌های جنگ و سازندگی از این قبیل خاطرات هستند.

جوادی یگانه تصریح کرد: تهران همواره بر امر فرهنگی و اجتماعی تکیه کرده است و امروز بیش از هر زمان دیگر سایرین هم بر ضرورت پررنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تهران پی برده‌اند. تلاش ما ساختن شهری با مشارکت تمام شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه تهران زیست‌پذیر برای همه، شهری است که شهروندانش در نظارت آن نقش کلیدی دارند، افزود: طرح‌های مشارکتی را تمام اقشار می‌سازند و امروز بدون در نظر گرفتن شرایط زنان، کودکان و سالمندان نمی‌توان به رؤیای تهرانی برای همه رسید. براین اساس، در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش داشتیم این سهم را برآورده سازیم.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ذی‌نفعان شهری را پای میز تصمیم‌سازی آورده ایم، عنوان کرد: نمایندگان کسب‌وکارهای موتوری، فروشندگان مترو، کودکان، سالمندان، مردم محلی، کودکان کار، مدیران محلات، شهرداران نواحی و دیگران که در سیاست‌های اتخاذ شده پشت درهای بسته مؤثر هستند را به اتاق‌های تصمیم گیری دعوت کردیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: تمام اقشار مرتبط را به اتاق‌های تصمیم گیری دعوت کردیم تا سیاست‌ها و برنامه‌ها اخذشده ماحصل حضور تمام آن ها و نتیجه اقدامات خودشان باشد؛ این ها دیپلماسی درونی ما را تشکیل داده است. در حوزه دیپلماسی بیرونی هم تأکید ما بر گفتگو و تبادل با دیگر کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است.

جوادی یگانه عنوان کرد: طرح‌ها، برنامه‌ها و مدل‌های اثربخش آن ها در ساختن شهری انسانی‌تر را به خدمت گرفته‌ایم. شهری که بر اساس خصوصیات زیست کودکان و سالمندان طراحی شده باشد. همکاری با کسب‌وکارهای گردشگری در شهر، معرفی و برندسازی تهران و تعیین استانداردهای خوب زیستن از جمله این موارد است. تهران با محوریت شهری برای همه در تلاش برای ارتقاء سطح تعلق به شهر است.

وی با اشاره به اینکه محور مهم کلان‌شهر تهران در ابعاد انسانی، ایجاد احساس تعلق به شهر است، افزود: لزوماً با داشتن امکانات شهری این موارد امکان‌پذیر نخواهد شد. افزایش ارتباط چهره به چهره، تعاملات اجتماعی و رشد انجمن‌های مستقل از دولت که حول موضوع و هدف خاص تشکیل می‌شوند، در کنار گفتگو با ذی‌نفعان و تلاش برای ریل‌گذاری بر اساس این الگو، مسیری است که در آن قدم برمی داریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: امروز بر آن هستیم تا تهران بر اساس دیپلماسی مؤثر، شهری باشد که تک تک خشت‌هایش متعلق به تمام تهرانی‌ها باشد. شهری زیست‌پذیر برای همه آن ها که شهروند تهران هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-02 15:56

افزودن دیدگاه جدید