کد مطلب: 

236328

معاون فناوری وزارت ارتباطات: باید اقتصادی بودن طرح‌ها و برنامه‌های شهر هوشمند مد نظر باشد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه وقتی بحث شهر هوشمند را مطرح می کنیم باید ابتدا به ضرورت های شهر هوشمند بپردازیم، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات برای تحقق شهر هوشمند شکل گیری یک گفتمان مشترک است تا تعاریف متفاوتی در این‌باره ارائه نشود و به نوعی یک‌ همگرایی گفتمانی در این رابطه شکل بگیرد.
معاون فناوری وزارت ارتباطات: باید اقتصادی بودن طرح‌ها و برنامه‌های شهر هوشمند مد نظر باشد

به گزارش سیتنا، دکتر ستار هاشمی، در نشست‌ علمی - تخصصی برنامه روز جهانی شهرها و چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران 1398، تحت عنوان شهرهای هوشمند با ذکر این طلب افزود: مباحثی همچون ترافیک، آلودگی های صوتی و زیست محیطی و... را از مهمترین اولویت‌های شهر هوشمند است.

وی افزود: جنس شهر هوشمند باید به گونه‌ای باشد که شهروندان احساس کنند کیفیت زندگی‌شان رو به بهبود است و نباید شهر هوشمند محدود به واژگان شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات یکی از مصادیق شهر هوشمند را تاکسی های اینترنتی که منجر به تسهیل حمل و نقل و رفاه بیشتر شهروندان شده، دانست و گفت: یکی از مهمترین مسایلی که باید در زمینه شهر هوشمند به آن توجه شود مباحث حقوقی و زیرساختی است. اگر امکان به اشتراک‌گذاری داده ها وجود نداشته باشد ممکن است بسیاری از طرح ها و برنامه‌ها برای تحقق شهر هوشمند رنگ و بوی عملیاتی به خود نگیرد.

هاشمی با بیان اینکه در شکل‌گیری شهر هوشمند صرفا نگاه فناوری تسهیل‌گر نیست، اظهار کرد: نگاه فرآیند، افراد و سازمان ها و از همه مهمتر یکپارچگی داده‌ها باید همزمان توسعه پیدا کند تا بتوان به حرکت در مسیر شهر هوشمند امیدوار بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره راهبردهای وزارت ارتباطات در مقوله شهر هوشمند گفت: ما برای تحقق این مسئله نگاه کلان‌تری را مورد توجه قرار دادیم تحت عنوان ایران هوشمند چرا که معتقدیم هوشندسازی نیازمند یک نگاه فرابخشی است. و وقتی نگاه ما ایران هوشمند باشد همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی این احساس را پیدا می کنند که در این زمینه پای کار بیایند.‌

وی با اشاره به اینکه باید در طرح‌ها و برنامه‌های شهر هوشمند، اقتصادی بودن آنها مد نظر قرار بگیرد، افزود: ما در وزارت ارتباطات برای رسیدن به  ایران هوشمند و شهر هوشمند بیگ دیتا، کلاد و IOT را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم گامی در مسیر هوشمندسازی برداریم.

هاشمی تصریح کرد: برای تحقق شهر هوشمند نیاز است که به طور دائم طرح ها و برنامه‌ها را پایش کنیم تا ببنیم به چه اندازه به سمت اهداف پیش رفته‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-02 11:57

افزودن دیدگاه جدید