کد مطلب: 

236251
آذری جهرمی دراجلاس شهر امن و هوشمند در دوحه:

معتقد به مشارکت همه‌ی شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم/ پروژه‌های شهر هوشمند در ایران مستعد حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، گفت: صرف وارد کردن فناوری هوشمندسازی از طریق کارتِل های بزرگ و بدون توجه به اقتضائاتِ نیازهای بومی، منافع سرشاری را نصیب این شرکت‌ها می کند، اما شهروندان لزوما سودی نمی برند.
معتقد به مشارکت همه‌ی شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم/ پروژه‌های شهر هوشمند در ایران مستعد حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی است

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در میزگرد ویژه‌ی وزرا در اجلاس شهر امن و هوشمند در دوحه قطر ضمن ارائه‌ی تبیین مفهوم انسان مدارانه نسبت به شهر هوشمند، تاکید کرد: هوشمندسازی ابزار توسعه‌ی شهری پایدار است، نه هدف آن و لذا توسعه فناوری باید در خدمت انسان و بر مبنای نیازهای واقعی شهروندان صورت گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: صرف وارد کردن فناوری هوشمندسازی از طریق کارتِل های بزرگ و بدون توجه به اقتضائاتِ نیازهای بومی، منافع سرشاری را نصیب این شرکت‌ها می کند، اما شهروندان لزوما سودی نمی برند.

وی افزود: ما معتقد به مشارکت همه‌ی شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم. دو عنصر شهروند هوشمند و حاکمیت هوشمند لازمه هوشمندسازی مدیریت شهری است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت های فناورانه ایرانی در عرصه‌ی نوآوری و خلاقیت در سال‌های اخیر اعلام کرد: به دنبال ایجاد چندین هزار شغل برای جوانان ایرانی در عرصه‌ی هوشمندسازی مدیریت شهری هستیم.

وزیر ارتباطات ضمن توصیف ابعاد توسعه شهر هوشمند در تهران و مشهد و سایر کلان شهرهای ایران، تاکید کرد: هوشمندسازی فضای شهری در ایران در حوزه های محیط زیست از جمله کنترل آلودگی هوا، مدیریت منابع آب و انرژی، حمل و نقل و اقتصاد در دستور کار دولت قرار دارد و پروژه های متعددی در این زمینه مستعد حضور سرمایه گذاران بین المللی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-31 18:26

افزودن دیدگاه جدید