کد مطلب: 

236120

نشست هماهنگی گردهمایی ارایه‌ی فناوری‌های نوین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد

نشست هماهنگی گردهمایی ارایه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با حضور معاونان و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
نشست هماهنگی گردهمایی ارایه‌ی فناوری‌های نوین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد

به گزارش سیتنا، در این نشست یاسر عرب‌نیا معاون ارتباطات و بین‌الملل و سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، عبدالله هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضا و امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جمعی از مدیران و کارشناسان این دو سازمان حضور داشتند.

در این نشست دکتر ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی، گفت: تاکنون 100 نفر برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند؛ البته لیست ثبت‌نام همچنان باز است و هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در این رویداد وجود ندارد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی از میان چهار هزار و 600 شرکت دانش بنیان، حدود 300 شرکت که در زمینه موضوع رویداد فعالیت دارند، را انتخاب و با آنها تماس گرفته است و برآورد می‌کنیم که از این تعداد حدود 70 کانتر نمایشگاهی در این رویداد برپا شود؛ به این معنی که فضای 700 متری در صندوق نوآوری را در اختیار 70 شرکت دانش بنیان فعال در این حوزه قرار خواهیم داد تا نمایشگاهی از توانمندی‌های این شرکت‌ها در رویداد پیش‌رو برگزار شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: علاوه بر این، جلسات ارایه نیازهای فناورانه نیز در این رویداد برگزار خواهد شد و در ادامه جلسات B2B میان شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌هایی که نیازهای فناورانه دارند، برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه عبدالله هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: اولویت اول ستاد ایجاد ارتباط موثر با شرکت‌های دانش بنیان است، از همین‌رو امیدوارم این رویداد نتایج درخور توجهی برای تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های حاضر در این رویداد داشته باشد.

وی تصریح کرد: در گردهمایی ارایه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال عقد قرارداد و تفاهم نامه‌های موثر هستیم و هدف ما تنها یک اقدام نمادین نیست، در همین راستا، این ستاد 13 محور مورد نیاز خود را در زمینه دانش بنیان را در این رویداد ارایه خواهد کرد.

هندیانی خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی پیش‌رو و برقراری ارتباط موثر میان صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حایز اهمیت است، لذا اعلام می‌کنم که ستاد این توانایی را دارد که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برخی مصوبات را برای سایر دستگاه‌های کشور اجرایی اعلام کند و در همین راستا انتظار داریم صندوق نوآوری نیز گام خوبی را که در این زمینه برداشته، ادامه دهد.

در ادامه این نشست، امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در سخنانی یادآور شد: برگزاری چنین رویدادهایی در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار موثر باشد. در همین راستا لازم است که صندوق نوآوری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همکاری‌های خود را افزایش دهند. علاوه بر این از صندوق تقاضا داریم که لیست شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه را در اختیار ستاد قرار دهد تا بتوانیم متناسب با نوع فعالیت این 70 شرکت، اقدامات خود را برنامه‌ریزی کنیم.

در ادامه این جلسه یاسر عرب نیا، معاون ارتباطات و بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: در طول این گردهمایی نشست‌های B2B میان شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که در نهایت همین نشست‌ها به عقد تفاهم نامه‌ها و قراردادها می‌انجامد؛ لازم به ذکر است شرکت‌هایی که بتوانند در این رویداد با دستگاه‌های مختلف قراردادی عقد کنند، صندوق نوآوری با پرداخت تسهیلات متنوع از آنها حمایت خواهد کرد تا بتوانیم گامی ‌موثر در توسعه اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی برداریم.

در پایان این نشست، برخی راهکارها و پیشنهادات از جانب دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر گردهمایی ارایه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد و دو طرف تصمیم گرفتند تا کارگروهی برای ارتباط موثر و تسریع در روند کارها تشکیل دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-28 15:44

افزودن دیدگاه جدید