کد مطلب: 

235872

لزوم توجه به هنگام به حسابرسی فناوری اطلاعات

مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی در پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT تاکید کرد که به دنبال تجهیز سازمان ها به سیستم‌های اطلاعاتی، ضرورت توجه به هنگام به حسابرسی فناوری اطلاعات وجود دارد.
پیش‌بینی یک استقبال بی نظیر از حسابرسی فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، دکتر نسرین دسترنج در کارگاه آموزشی یک روزه حسابرسی فناوری اطلاعات (IT Audit) که صبح امروز (اول آبان ماه) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن ارائه تعریفی از حسابرسی فناوری اطلاعات اظهار کرد: حسابرسی فناوری اطلاعات زیرمجموعه ای از حسابرسی است که به عنوان یک حوزه جدید در کنار انواع حسابرسی ­های عملکرد، مالی و قانونی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلف این موضوع هنوز نوپا است، ادامه داد: ارزیابی کنترل های داخلی  و ریسک ها، توجه به تمامی گام های لازم در حسابرسی شامل انتخاب موضوعات، تعریف معیارها، ارزیابی شواهد، مستندسازی و مدیریت ریسک ها، تهیه مستند کامل حسابرسی فناوری اطلاعات که جزییات فرایند حسابرسی، یافته­ های حسابرسی و نتایج حسابرسی در آن آمده باشد و همچنین توجه به شایستگی های کافی تیم حسابرسی، از الزامات انجام حسابرسی فناوری اطلاعات است.

وی اضافه کرد: فهم سازمان و کنترل های داخلی آن اولین قدم در حسابرسی سازمان است و حسابرس باید رویه ­های ارزیابی ریسک را برای فهم مولفه ­های کنترل داخلی انجام دهد.

مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی در پژوهشکده فناوری اطلاعات، با بیان اینکه کنترل های مربوطه به دو دسته عمومی و برنامه های کاربردی قابل تفکیک است، افزود: کنترل ها ترکیبی از روش ها، سیاست ها و رویه ­هایی هستند که حفاظت از دارایی های سازمان، دقت و قابلیت اعتماد رکوردها و پایبندی عملیاتی به استانداردهای مدیریتی را تضمین می­ کنند.

دسترنج تاکید کرد: با توجه به نوپا بودن حسابرسی فناوری اطلاعات و اهمیت این موضوع، لازم است برنامه‌ریزی منسجمی برای راه­ اندازی و گسترش این مقوله و دوره­ های آموزشی مربوطه در کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-23 14:47

افزودن دیدگاه جدید