کد مطلب: 

235707
حمایت از تولیدات داخلی، زمینه‌ ساز رونق اقتصاد ملی؛

فیلم/ با راه‌اندازی سیستم آبیاری هوشمند در باغات جهرم توسط ITMC، صورت گرفت: کاهش 30 درصدی مصرف آب و 40 درصدی مصرف انرژی و افزایش 50 درصدی بهره‌وری/ مدیرعامل ITMC: استقبال از این محصول در خارج بیشتر از داخل است؛ وزارت جهاد و کشاورزی حمایت نمی‌کند

در راستای لزوم صرفه جویی در مصرف آب، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با سیستمی مبتنی بر IoT، آبیاری هوشمند را در باغات جهرم استان فارس اجرا کرده است.
فیلم/ راه اندازی سیستم آبیاری هوشمند در باغات جهرم

به گزارش سیتنا، با نصب سیستم‌های آبیاری هوشمند شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در باغات جهرم، زمانی که درختان احساس نیاز کنند آبیاری می شوند و کمتر از چهار ساعت و حتی در حد دو ربع ساعت در روز درختان با این سیستم هوشمند آبیاری می‌شوند.

با این سیستم هوشمند، 30 درصد مصرف آب و 40 درصد مصرف انرژی کاهش یافته و بهره‌وری محصولات افزایش می‌یابد و با جذب کامل کودها، تا 50 درصد راندمان تولید محصول افزایش یافته است. 

بعد از هشت سال تلاش و تحقیق این سامانه آبیاری راه اندازی شده است و بر حسب میزان دما و رطوبت میزان مصرف آب را بسته به شرایط گیاه تنظیم می‌کند. این سیستم هوشمند آبیاری مبتنی بر دانش اینترنت اشیاء است.

در همین راستا، دکتر عبدالرضا رضوانی، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، پیرامون اجرای این سیستم آبیاری، افزود: استقبال از این محصول در خارج بیشتر از داخل کشور است. این سیستم در سطح ملی و در سطح صادراتی قابل استفاده است، اما نهادهای ذی‌ربط مخصوصا وزارت جهاد و کشاورزی حمایت لازم را از این محصول نمی‌کنند.

گفتنی است، سیستم آبیاری هوشمند شرکت کارخانجات مخابراتی استان فارس، تا دو سال آینده به سیستم دفع آفات مجهز می‌شود. همچنین توان تولید سالانه بیش از 20 هزار عدد از این سامانه و تامین نیاز 100 درصدی کشور وجود دارد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.8 (4 رای)
سیتنا 3
2019-10-20 12:43

افزودن دیدگاه جدید