کد مطلب: 

235661

چینی‌ها بازار اسپیکرهای هوشمند را به مرز انفجار رساندند!

مشتریان چینی از اسپیکرهای هوشمند نسبت به سایر کشورها استقبال بسیار بیشتری کرده‌اند و به گفته تحلیلگران، بازار این گجت هوشمند خانگی در حال صعودی انفجاری است.
چینی‌ها بازار اسپیکرهای هوشمند را به مرز انفجار رساندند!

به گزارش سیتنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

حالا بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده در وب سایت futureiot.tech می‌توان دریافت که بازار اسپیکرهای هوشمند در چین روندی به شدت مثبت و صعودی را تجربه می‌کند و این طور که به نظر می‌رسد، مشتریان و کاربران چینی علاقه و تمایل بسیار زیادی به خریداری و استفاده از این گجت‌های هوشمند و خانگی از خود نشان داده‌اند.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالتیکس، هم اکنون ۳۶ میلیون نفر در چین صاحب حداقل یک دستگاه اسپیکر هوشمند در خانه خود هستند.

همچنین در جای دیگر این گزارش آمده است که ۶۳ درصد از کاربران و شهروندان چینی که تاکنون موفق به خریداری اسپیکرهای هوشمند نشده‌اند، عنوان کرده‌اند که می‌خواهند در آینده‌ای نزدیک یک دستگاه اسپیکر هوشمند تهیه کرده و از سرویس‌های متعدد آن بهره مند شوند.

دیوید واتکین، به عنوان یکی از کارشناسان فعال در موسسه استراتژی آنالتیکس، در این باره خاطرنشان کرده است: به نظر می‌رسد که کاربران چینی از خدمات و تسهیلاتی که اسپیکرهای هوشمند ارائه می‌کنند، رضایت کاملی دارند و به همین سبب نسبت به سایر کشورها، از این گجت‌های هوشمند خانگی استقبال بسیار بیش‌تری نشان داده‌اند.

آمارهای نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکیست که بالغ بر ۹۰ درصد از آن‌ها بر این باورند که خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط اسپیکرهای هوشمند بسیار بیش‌تر و بهتر از آن چیزی است که قبل از خریداری آن، تصور می کردند. ۵۹ درصد از آن‌ها نیز عنوان کرده‌اند به گونه‌ای به استفاده از این گجت‌های خانگی وابسته شده اند، که دیگر نمی توانند انجام کار و فعالیت های موردنظرشان را بدون استفاده از اسپیکرهای هوشمند و دستیارهای صوتی موجود در آن تصور کنند.

به طور کلی این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و از سال ۲۰۱۸ به بعد سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیش‌تر برآورد کرده بودند که تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید. این در حالیست که این تحلیلگران پیش‌تر برای سال ۲۰۱۸ میلادی عدد بسیار کمتری معادل ۵۶.۳ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را پیش بینی کرده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-19 12:35

افزودن دیدگاه جدید