کد مطلب: 

235659
افزایش عجیب تعرفه‌ی مکالمه‌ برای زائران اربعین صحت دارد؟

هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی در عراق برای زائران اربعین 63 هزار تومان است، نه 700 هزار تومان!

در پی انتشار ویدئوی گزارشگر شبکه‌ی خبر صداوسیما مبنی بر افزایش عجیب تعرفه‌ی مکالمه‌ی تلفن‌همراه برای زائران اربعین تا آنجا که "هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی ٧٠٠ هزار تومان محاسبه شده است"، بررسی‌های خبرنگار سیتنا بر اساس جداول اعلام شده‌ی تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه کشورمان، نشان می‌دهد هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی در عراق حدود 63 هزار تومان است.
هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی در عراق برای زائران اربعین حدود 63 هزار تومان

به گزارش سیتنا، در پی انتشار ویدئوی گزارشگر شبکه‌ی خبر صداوسیما مبنی بر افزایش عجیب تعرفه‌ی مکالمه‌ی تلفن‌همراه برای زائران اربعین تا آنجا که "هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی ٧٠٠ هزار تومان محاسبه شده است"، بررسی‌های خبرنگار سیتنا بر اساس جداول اعلام شده‌ی تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه کشورمان، این هزینه را تایید نمی‌کند.

پیش‌تر و در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران اربعین، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تعرفه‌ی جدید رومینگ مکالمات و دیتای خود در کشور عراق را اعلام کرده بودند.

تعرفه های همراه اول برای زائران اربعین

اپراتور همراه اول اعلام کرده بود که تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» مشترکان خود در عراق را کاهش داده است. به این معنی که از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکان همراه اول با ایران دقیقه‌ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می شود.

تعرفه‌های ایرانسل برای زائران اربعین

اپراتور ایرانسل نیز اعلام کرد که هزینه تماس با ایران را ۳۲۰۰ تومان، هزینه تماس داخل عراق و هزینه دریافت تماس را ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته است. هزینه ارسال پیامک نیز ۹۰۰ تومان است، اما دریافت پیامک برای مشترکان رایگان است. همچنین هزینه تماس از ایران با شماره‌های عراقی نیز در تعرفه ویژه اربعین امسال، ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی در عراق حدود 63 هزار تومان

بر این اساس هزینه‌ی نیم ساعت مکالمه‌ی دریافتی در کشور عراق برای مشترکان همراه اول و ایرانسل حدود 63 هزار تومان است و احتمالا اشاره‌ی گزارشگر صداوسیما به متن پیامک دریافتی از اپراتور به ریال بوده است و به اشتباه تومان ذکر شده است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-19 12:00

افزودن دیدگاه جدید