کد مطلب: 

235468

ستاری: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به برنامه معاونت علمی و فناوری درباره اقلام تحریمی، گفت: هر هفته رویدادهایی را به عنوان «همرسانی عرضه و تقاضا» با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کنیم تا ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل شود.
ستاری: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل می‌شود

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری در سفر خود به قزوین به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های مختلف و خصوصا حوزه هایی همچون دارو، غذا حایز اهمیت است،گفت:حوزه هایی که صنایع در آن با مشکل مواجه هستند موضوع مهمی است. به همین منظور هر هفته رویداد "همرسانی عرضه و تقاضا" در صندوق نوآوری برگزار می شود تا ارتباط بین این شرکت ها و صنایع تسهیل شود. این اقدام در صنایعی همچون فولاد که در آن با تحریم مواجه هستیم مسئله ای مهم است.

تحریم ها باعث بازارسازی شرکت های دانش بنیان شد

ستاری درباره بازار سازی برای شرکت های دانش بنیان نیز گفت: شرایط کشور با توجه به تحریم ها باعث شد تا بازار مناسبی در اختیار شرکت های فناور قرار گیرد و شرکت ها نیز از این شرایط راضی هستند اما این کافی نیست. در این راستا نیز کمیته های مشترکی توسط معاونت علمی و فناوری با وزارتخانه های مختلف راه اندازی شده تا این موضوع پیگیری شود. بخشی از این بازار در حوزه دولتی است و مسئولان باید پیگیر آن باشند اما مردم هم بخش دیگر آن هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به ابلاغ مصوبه ای برای واحدهای صنعتی اشاره و ابراز کرد: روز گذشته مصوبه ای را به  واحدهای صنعتی ابلاغ کردم که واحدها تا سقف 50 میلیارد تومان می توانند ترک تشریفات مناقصه برای نمونه های اول تولیدی شرکت ها اختصاص دهند. با این اتفاق شرکت ها وارد فاز تولید نمونه اولیه می شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه باید سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور برای توسعه فعالیت استارتاپ ها گسترش یابد گفت: سال گذشته شرکت های دانش بنیان و فناور 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها دریافت کردند اما قطعا این رقم در سال جاری حداقل دو برابر می شود. این موضوع ،تاثیرگذاری پررنگ این شرکت ها در شکل گیری اقتصاد دانش بنیان را نشان می دهد.  البته این رقم به غیر از تسهیلات دریافت شده از صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فناوری است.

ستاری درباره میزان صادرات این شرکت ها نیز گفت: هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای صادرات شرکت های دانش بنیان داریم. همچنین به واسطه فعالیت این شرکت ها برای 300 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.در سال جدید هم حمایت از شرکت های دانش بنیان توسعه یافته است و تمام وزارتخانه ها به دنبال گسترش این شرکت ها هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-15 11:09

افزودن دیدگاه جدید