کد مطلب: 

235432

حذف بازی اعتراض هنگ‌کنگ از فروشگاه گوگل

گوگل یک بازی کامپیوتری را از فروشگاه خود حذف کرده که به کاربران اجازه می‌داد نقش یک معترض هنگ‌کنگی را بازی کنند.
حذف بازی اعتراض هنگ‌کنگ از فروشگاه گوگل

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، به گفته گوگل، این اپلیکیشن، ناقض سیاست‌ عدم مداخله این شرکت است و حذف آن به درخواست هیچ مرجعی نبوده است.

تصمیم گوگل با انتقادهای بسیاری روبرو شده بخصوص پس از آنکه روزنامه وال استریت جورنال نوشت مقامات هنگ‌کنگ نگرانی خود از این اپلیکیشن را به گوگل منتقل کرده‌اند. گوگل می‌گوید تصمیم به حذف این بازی را پیش از تماس مقامات هنگ‌کنگ گرفته بود.

اعتراض‌های هنگ‌کنگ شماری از شرکت‌های بازی‌‌های دیجیتال را درگیر خود کرده و عملکرد آنها انتقادهایی در مورد آزادی بیان و تن دادن به فشار دولت چین را برانگیخته است.

در بازی موسوم به "انقلاب روزگار ما" کاربران می‌توانند نقش یک معترض هنگ‌کنگی را بازی کنند، مثل معترضان واقعی وسایل محافظتی و اسلحه بخرند. دستگیر شدن و حتی استرداد به چین نیز بخشی از این بازی است.

اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ در مخالفت با لایحه استرداد مظنونان به چین شروع شد، لایحه‌ای که خیلی‌ها را نگران کرد استقلال قضایی هنگ‌کنگ را از بین ببرد و مخالفان را به خطر بیندازد.

دولت چین اعتراض‌ها را محکوم کرده و رسانه‌های دولتی غالبا به انتقاد از شرکت‌هایی می‌پردازند که عمل معترضان را تائید کرده‌اند. از سوی دیگر معترضان نیز شرکت‌هایی را که تصور می‌کنند طرفدار چین باشند، هدف قرار داده‌اند.

شرکت‌های زیادی هستند که نمی‌خواهند رفتارشان باعث رنجش مصرف‌کنندگان چینی و یا برانگیخته شدن حساسیت‌ها در دولت شود، چرا که بر عرضه محصولات آنان در این بازار بزرگ تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-14 18:13

افزودن دیدگاه جدید