کد مطلب: 

235426

صدور مجوزهای مربوط به اصناف توسط درگاه ملی مجوزهای کشور

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، اعلام کرد: اجرای سیاست های موفقیت آمیز برای گذر از تلاطم های پیشین و ورود به شرایط ثبات اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۸ بویژه در حوزه های بازار های مالی، رونق تولید و محیط کسب و کار مشهود است.
صدور مجوزهای مربوط به اصناف توسط درگاه ملی مجوزهای کشور

به گزارش سیتنا، دکتر محمد علی دهقان دهنوی صبح امروز طی سخنانی در نشست خبری با رسانه های گروهی با اعلام این خبر اظهار داشت: راه اندازی سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور به عنوان یکی از نتایج حرکت مستمر و پایه ای وزارت اقتصاد در راستای بهبود محیط کسب و کار کشور، نیازمند یک پویش و حرکت ملی با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی مثل اتحادیه ها و صنوف است.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در ادامه گفت: در حال حاضر مجوزهای مربوط به اصناف توسط درگاه ملی مجوزهای کشور صادر می شود. ارتقای همکاری های دستگاه های اجرایی بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان امور اداری و استخدامی، شهرداری های سراسر کشور ، بخش مربوط در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای شتاب بخشی به حوزه بهبود محیط کسب و کار ضروری است.

وی هدف از راه اندازی سامانه درگاه ملی مجوز های کشور را تسهیل در دریافت مجوز کسب و کار برای فعالان اقتصادی کشور اعلام و‌ اظهار داشت: این فرآیند پیشرفت بسیار خوبی داشته است و در صورت ارتقای همکاری برخی دستگاه های اجرایی به زودی شاهد تکمیل صدر در صدی آن خواهیم بود.

دهقان در ادامه اظهار داشت: ارتقای همکاری های دستگاه هایی اجرایی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان امور اداری و استخدامی، شهرداری های سراسر کشور، بخش مربوط در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای  شتاب بخشی به حوزه بهبود محیط کسب و کار ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ خوشبختانه جریان ها و روند بهبود محیط کسب و کار در کشور، تغییر کرده و  مثبت شده است،  اظهار داشت: بر اساس جدید ترین گزارش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران  در خصوص شاخص پایش ملی محیط کسب و کار ایران، روند این شاخص در کشور، در سال ۱۳۹۸ بهبود یافت  و از ۶.۱۷ در بهار امسال به ۶.۰۷  درصد در تابستان سال جاری کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: شاخص مزبور بر اساس رتبه بندی حد فاصل یک تا ۱۰ انجام شده و هر چه رتبه، به عدد یک نزدیک تر باشد، نشانه مطلوب بودن عملکرد ها است.

دهقان گفت: اجرای سیاست های موفقیت آمیز برای گذر از تلاطم های پیشین و ورود به شرایط ثبات اقتصادی کشور  در سال ۱۳۹۸ بویژه در حوزه های بازارهای مالی، رونق تولید و محیط کسب و کار مشهود است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-14 15:23

افزودن دیدگاه جدید